۲۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۵۶
کد خبرنگار: 2221
کد خبر: 84108046
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسیر سبز برای ورودی راه آهن زاگرس ایجاد می‌شود

اندیمشک-ایرنا-مدیرکل راه آهن ناحیه زاگرس گفت:در راستای زیبا سازی ورودی راه آهن زاگرس طرح مسیر سبز در این راستا اجرا می شود.

به گزارش  ایرنا حسن زیودار روز پنجشنبه در نشست کارکنان راه آهن زاگرس در سالن اجتماعات این اداره کل با اشاره به پیگیری مسئولین ارشد اندیمشک برای زیباسازی ورودی اندیمشک به عنوان شمال خوزستان افزود:در تلاش هستیم ورودی شهر اندیمشک در حوزه راه آهن را زیبا و چشم نواز کنیم و در این راستا یک مسیر سبز با مشارکت شهرداری ایجاد خواهد شد.

وی تامین ایمنی تردد عابران پیاده در مسیر اندیمشک تا دوکوهه را مهم دانست و افزود:در این راستا طرح های مختلفی هدفگذاری و اجرا می شوند. سه پل فلزی که پایه های آنها نصب شده اند تکمیل و برای رفاه و تامین امنیت تردد شهروندان افتتاح می شوند.

وی با تشریح برنامه های این اداره کل برای ایمن سازی گذرگاهها اظهار داشت:همچنین برنامه های مناسب دیگری برای حفظ جان مردم در ترددهای نزدیک به خطوط ریلی اجرا شده و یا در دست اجرا است.

مدیرکل راه آهن زاگرس گفت:در یکی از طرح ها آبراههایی که استفاده نمی شد و مسدود بودند با همکاری مسئولین باز کردیم که  یکی از آنها  به صورت پایلوت در مقابل شرکت نفت در حالت استفاده است.

زیودار اضافه کرد:برای قسمت موسوم به مثلثی راه آهن نیز برنامه ریزی شده و این طرح جابجایی مثلثی در راستای کاهش سوانح و آسیب ها اجرایی می شود.

وی با اشاره به نقش فرهنگی راه آهن افزود:مرکز اداره کل راه آهن زاگرس در اندیمشک است که یک امتیاز برای منطقه می باشد.

وی گفت:موزه ها نقش بسزایی در توسعه فرهنگی شهرها دارند و در سال های گذشته یک فضای بسیار خوبی در این راستا در راه آهن زاگرس ایجاد شده است.

زیودار افزود: در سطح راه آهن ۲ تعریف شده یکی مربوط به راه آهن خراسان و دیگری راه آهن زاگرس است که هرروز غنی تر می شوند.

وی اظهار داشت:در راستای توسعه این موزه اسنادی از سال ۱۳۲۰ داریم که برای الگو برداری از ا«ها و غنی سازی موزه استفاده خواهد شد.مدیرکل راه آهن زاگرس با بیان وضعیت حمل بار در این مجموعه افزود:برای افزایش این ظرفیت تلاش می شود کمااینکه در قرارداد های جدید با  فولاد خراسان و کارخانه کنستانتره اندیمشک برای حمل بار اقدام شده  که یک شروع خوب برایجابجایی  بارکارخانجات اطراف محسوب می شود.

وی اجرای طرح بزرگ بندر خشک اندیمشک را یک امتیاز شاخص برای استان و منطقه دانست و افزود:این طرح گام بزرگ اقتصادی برای توسعه منطقه است که پیامدهای مثبتی برای کشور و استان دارد.

زیودار در ادامه با قدردانی از پیگیری نماینده و فرماندار اندیمشک برای اجرای طرح های متناسب با رفاه مردم افزود:استفاده از اماکنی که بتواند به مردم خدمات برساند برای ما نیز اهمیت دارد که در این راستا بحث احداث بیمارستان فوق تخصصی قلب در شمال خوزستان مطرح است .

وی افزود:با پیگیری مسئولین شهرستان امیدواریم این طرح  در محل بیمارستان شهید بهشتی ایجاد شود کمااینکه ما نیز در این راستا همکاری می کنیم.

اداره کل راه آهن ناحیه زاگرس در شهرستان اندیمشک مستقر است.
راه آهن ناحیه زاگرس اندیمشک دارای ۱۲ ایستگاه با ۲۲۲ کیلومتر حوزه استحفاظی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha