۵۰میلیارد ریال تسهیلات حمایتی کارآفرینی اختصاص یافت

شهرکرد -ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی کارآفرینی ویژه دوران شیوع ویروس کرونا ،در این استان در قالب طرح بنیاد علوی اختصاص پیدا کرد.

الله‌کرم نصیری روز پنجشنبه در نشست بررسی پرداخت تسهیلات حمایتی دوران شیوع ویروس کرونا، تاکید کرد: این مبلغ از منابع مشترک بنیاد علوی و بانک سینا تامین و پرداخت می‌شود.
وی افزود: تسهیلات یاد شده با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه به یک‌هزار نفر و به‌ ازای هر نفر ۵۰ میلیون ریال پرداخت خواهد شد.
نصیری تصریح کرد: این تسهیلات را دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حمایتی چهارمحال و بختیاری مانند بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعیت هلال‌احمر استان با هماهنگی فرمانداران و بانک سینا پرداخت می‌کنند.
وی یادآور شد: شاخص‌هایی مانند جمعیت، نرخ بیکاری، محرومیت و جامعه‌های هدف زیرپوشش نهادهای حمایتی از عوامل اختصاص سهم پرداخت در هر شهرستان به‌شمار می‌رود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: محوریت فرایند پرداخت این تسهیلات با معرفی نهادهای حمایتی و با هماهنگی فرمانداران خواهد بود.
وی گفت: به‌همین منظور شناسایی جامعه هدف و ارسال فهرست متقاضیان واجد شرایط دریافت تسهیلات به فرمانداری‌ها در دستورکار قرار گیرد و این تسهیلات با فوریت پرداخت شود.
به گزارش ایرنا،بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت بحرانی و خاکستری شیوع کرونا قرار دارند.
از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴۹۹ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را در این استان از دست داده‌اند.
ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha