ممنوعیت فعالیت اصناف از ساعت ۱۸ به بعد ورامین را هم شامل می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس اتاق اصناف ورامین گفت: ممنوعیت فعالیت اصناف غیر ضروری از ساعت ۱۸ به بعد ورامین را هم شامل می‌شود و در صورت فعالیت اصناف پس از این ساعت، با آنان برخورد خواهد شد.

سید عباس میری روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح ممنوعیت فعالیت اصناف غیر ضروری شامل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ است.
وی افزود: مشاغل گروه دوم شامل پاساژها و مراکز خرید و مال‌های فروش غیر مواد غذایی، تمرین و انجام مسابقه‌های ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، قنادی یا شیرینی فروشی، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فرش و موکت فروشی، اسباب بازی فروشی، فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی، آتلیه و عکاسی، مشاور املاک، پرده سرا، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، شیرینی پزی، خشکبار و آجیل فروشی می‌شود.
وی ادامه داد: مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی می‌شود.
میری تصریح کرد: گروه چهارم نیز شامل شامل برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چای خانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی است.
این مسئول خاطرنشان کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای مایحتاج مردم، سوپرمارکت‌ها، میوه و سبزی فروشی ها، مراکز فروش محصولات پروتئینی نظیر قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، ماهی فروشی‌ها و میادین میوه و تره بار جزو گروه یک است و صاحبان آنها می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند.
رئیس اتاق اصناف ورامین افزود: علاوه بر این لبنیاتی، نانوایی‌ها، مراکز تهیه غذاهای آماده بیرونبر، جایگاه های سوخت، تعمیر و تاسیسات فنی خودرو و منازل، مراکز بهداشتی، درمانی دولتی و خصوصی، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی پخش دارو و مواد غذایی، مراکز تامین آمبولانس داروخانه ها نیز از جمله اصنافی هستند که با رعایت نکات بهداشتی می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.
وی اظهار کرد: بازرسان اتاق اصناف شهرستان ورامین با همراهی نیروی انتظامی و کارشناسان شبکه بهداشت به طور مستمر بر فعالیت اصناف نظارت دارند و در صورت مشاهده بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی، با این واحدها برخورد می‌شود.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است و بیش از ۱۴ هزار واحد صنفی در ورامین مشغول به فعالیت می‌باشند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha