سرهنگ جاور صفاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۴۸ نفر امسال در جادههای استان جان باختند که تعداد کشته شدگان طی هفت ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۶ نفر یعنی معادل ۱۶ درصد کاهش را نشان می دهد.
وی با اشاره به گردشگر پذیر بودن گیلان و حضور بسیار گردشگران در این استان افزود : متاسفانه زیرساختهای استان پاسخگوی ورود حجم مسافر به استان نیست و این موضوع مشکلاتی را در حوزه تصادفات برون شهری ایجاد کرده است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه ۸۰ درصد راههای استان گیلان فرعی و روستایی هستند ، تصریح کرد: راههای فرعی و روستایی میزان تصادفات برون شهری را افزایش میدهند.
سرهنگ صفاری با اشاره به اینکه در چندین سال اخیر وقوع حوادث رانندگی در گیلان سیر نزولی به خود گرفته است، خاطرنشان کرد: از سال ۸۶ تا سال ۹۵ بهطور متوسط هرسال ۶۳۰ نفر در جادههای برون شهری استان کشته میشدند.
وی اضافه کرد: باوجود افزایش خودروها و تراکم جمعیتی از سال گذشته برای نخستین بار در آمار کشتههای تصادفات جادهای برون شهری سیر نزولی و ۴۲۰ نفر را داشته ایم.
وی با اشاره به اینکه در شاخص ایمنی در هر کشوری ، جمعیت و به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه مد نظر است گفت: در سال ۹۶ تعداد جانباختگان به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه ۵.۲۹ بود که در سال ۹۸ این تعداد به ۴.۱۳ رسیده است.
وی با بیان اینکه گیلان ۲۷ محور پرتصادف دارد خاطرنشان کرد: ۴۸ درصد از کاربران ترافیکی ما در این محورها کشته میشوند و ۳۵ درصد تصادفات جرحی ما نیز مربوط به این ۲۷ محور است.
سرهنگ صفاری به محورهای قرمز و پرتصادف استان نیز اشاره و بیان کرد: محور رشت - لنگرود، تالش به آستارا، آزادراه رشت به قزوین و محور فومن به سراوان چهار محور قرمز و پرتصادف استان گیلان هستند.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان تصریح کرد: بیشترین میزان تصادفات در جادههای برون شهری استان مربوط به موتورسیکلتها و عابران پیاده است ؛ از این رو، طرح های بسیاری را در رابطه با آموزش موتور سواران در استان اجرا کرده است.
نظر شما