۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۸:۵۸
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84110382
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واحدهای دامی قزوین ماهانه ۶۰ هزار تن نهاده مصرف می‌کنند

قزوین - ایرنا - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: واحدهای دامی استان ماهانه ۶۰ هزار تن نهاده و خوراک دام شامل ذرت و سویا مصرف می‌کنند که این مقدار تاکنون تامین شده است.

علی شاپورزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان نهاده ۴۰ هزار تن ذرت و ۲۰ هزار تن نیز سویا است.

وی با اشاره به برخی مشکلات موجود در زمینه واردات و تامین نهاده ها و خوراک دام در سطح کشور، اظهار داشت: با برنامه ریزی و تلاش های صورت گرفته و همچنین همکاری اتحادیه ها، قزوین کمترین مشکل را در زمینه تامین نهاده ها داشته و هیچ وقفه ای در تولید محصولات دامی در استان نداشته ایم.

شاپورزاده گفت: واحدهای مرغ گوشتی قزوین ماهانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی دارند و در مرغداری های تخم گذار نیز ضمن حفظ ظرفیت های موجود شاهد افزایش تولید بوده ایم.

این مسوول با بیان اینکه دامداران و مرغداران استان قزوین در سامانه بازارگاه ثبت نام کرده اند،افزود: توزیع نهاده ها و خوراک دام مورد نیاز واحدهای دامی با نرخ مصوب دولتی از طریق ثبت درخواست در این سامانه انجام می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهار داشت: فعالیت این سامانه به ابتکار وزارت جهاد کشاورزی به منظور نظارت بر نحوه مصرف و پیشگیری از قاچاق نهاده های دامی راه اندازی شده و موجب می شود تا واحدهای دامی نهاده مورد نیاز خود را به شکل مستقیم از واردکنندگان مشخص شده خریداری کنند.

استان قزوین با احتساب واحدهای صنعتی و سنتی (روستایی) دارای حدود یک میلیون راس گاو، ۷۰۰ هزار راس گوسفند و ۱۲۰ هزار راس بز است.

استان قزوین دارای ۴۴۰ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت ۱۰ میلیون قطعه است.

در حال حاضر همچنین چهار میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار و ۲ میلیون قطعه پولت پرورش مرغ تخمگذار در واحدهای طیور استان قزوین وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha