۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 1238
کد خبر: 84110576
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشت پاییزه محصولات کشاورزی در آبادان آغاز شد

۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۳۸
کد خبر: 84110576
کشت پاییزه محصولات کشاورزی در آبادان آغاز شد

آبادان – ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: کشت پاییزه محصولات کشاورزی در سطح ۱۱ هزار و ۳۶۲ هکتار از زمین‎‌های کشاورزی و میانه‌کاری نخیلات آبادان آغاز شد.

حسن دشتی‌نژاد روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق برنامه ریزی انجام شده پاییز امسال ۱۰ هزار و ۳۰۰ هکتار یونجه‌، ۲۰ هکتار کلزا، ۱۹ هکتار ماش ، ۱۰ هکتار کنجد و۳۹۳ هکتار سبزی و صیفی در آبادان کشت می شود.

وی افزود: همچنین امسال برای نخستین بار ۱۲۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اروندکنار، چوئبده و روستای مدن به کشت جو اختصاص داده شده است.

دشتی‌نژاد سطح زیر کشت گندم در آبادان را ۵۰۰ هکتار اعلام کرد و ادامه داد: در سال گذشته ۱۳۶ هکتار گندم در آبادان کشت شد که  امسال این رقم به بیش از سه برابر افزایش یافته است.

وی میزان کشت یونجه در قبل از جنگ تحمیلی در شهرستان آبادان را چهار هزار و۲۷۰ هکتار عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بهترین نوع یونجه در شهرستان آبادان یونجه بغدادی است که کشت آن هفت ساله و سالانه ۱۷ چین از آن برداشت می‌شود.

دشتی‌نژاد گفت: به منظور توسعه کشت یونجه اداره ترویج جهاد کشاورزی آبادان اقدام به ترویج کشت این گونه یونجه بین نخیلات کرده و انتظار می‌رود سازمان آب و برق خوزستان نسبت به تامین آب برای این محصول اقدام کند.

تولید برنج برای نخستین بار در اروندکنار

مدیر جهاد کشاورزی آبادان در ادامه با اشاره به کشت برنج در زمین های کشاورزی اروندکنار گفت: امسال ۲۸ هکتار از زمین های کشاورزی اروندکنار به زیرکشت برنج رفت که هم اکنون برداشت محصول از این شالیزارها آغاز شده است.

دشتی‌نژاد در ادامه گفت: به منظور فراهم کردن کشت پاییزه در زمین‌های کشاورزی آبادان ۵۰۰ هکتار از اراضی دهستان نوآباد و نصار منیوحی آبادان از سوی قرارگاه عملیاتی کربلا تسطیح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha