۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۰۹
کد خبرنگار: 2169
کد خبر: 84110762
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

راه ۲ روستای دیگر مهاباد بازگشایی شد

۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۰۹
کد خبر: 84110762
راه ۲ روستای دیگر مهاباد بازگشایی شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: راه دسترسی ۲ روستای دیگر این شهرستان به نام‌های "دول‌به‌هار" و "محمودآباد" این شهرستان که بر اثر رانش زمین مسدود شده بود، بازگشایی شد.

محسن خادمی روز یکشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راه دسترسی این ۲ روستا به خاطر رانش زمین، ریزش کوه و باران شدید مسدود شده بود که تیم‌های راهداری اضطراری این شهرستان با استفاده از ادوات راهداری شامل لودر، گریدر و کمپرسی توانستند راه‌دسترسی آن را بازگشایی کردند.

وی اضافه کرد: رانش زمین و بارش شدید باران در مجموع ۳.۵ کیلومتر از جاده این ۲ روستا را تخریب و غیرقابل استفاده کرده بود که عوامل راهداری توانستند با وجود سخت‌گذر و کوهستانی بودن، این مسیر را بازگشایی و مرمت کنند. 

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: عوامل راهداری هفته قبل نیز راه دسترسی جاده روستاهای "گومه‌لیان" و "مازله" این شهرستان را که بر اثر رانش زمین مسدود شده بود، بازگشایی کرده بودند.

خادمی افزود: عوامل راهداری این شهرستان هم‌اکنون در حال بازگشایی و هموار کردن راه دسترسی روستاهای "باگردان"، "دوچومان" و "بینگوین" در دهستان منگور شرقی بخش خلیفان این شهرستان هستند که بارش‌های هفته قبل آن را تخریب کرده بود. 

وی با اشاره به شروع طرح راهداری زمستانی از ۱۵ آذر امسال در این شهرستان افزود: هم‌اکنون در حال انباشت ۶ هزار تُن نمک و ماسه در راهدارخانه‌ها و تعمیر و تجهیز اداوات راهداری هستیم.

وی اضافه کرد: این مقدار نمک و ماسه علاوه بر راهدارخانه مرکزی، در سه راهدارخانه ثابت در روستاهای "کیتکه" (گردنه جواله‌ره‌شان)، "کله‌گاوی" ( گردنه زمزیران) در مسیر مهاباد - سردشت و "قره‌بلاغ" (مسیر مهاباد - بوکان) ذخیره‌سازی می‌شود.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: امسال برای تسریع در عملیات راهداری و برف‌روبی محورهای روستایی، ۲ راهداری سیار در گردنه "آفان" و گردنه "شیخان" این شهرستان نیز فعال خواهد شد.

وی اظهار داشت: برای اجرای طرح زمستانی امسال ۶۰ مامور راهداری و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین راهداری در راهدارخانه‌های ثابت و سیار این شهرستان مستقر خواهند شد.

"خادمی" با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۵۷ درصد راه‌های روستایی مهاباد آسفالت است، گفت: این شهرستان با ۱۹۶ روستا در مجموع دارای ۶۰۱ کیلومتر راه روستایی است که از این مقدار راه ۱۱۰ روستا به طول ۳۴۰ کیلومتر آسفالت است.

وی افزود: راه دسترسی به ۸۶ روستای این شهرستان به طول ۲۶۱ کیلومتر نیز شوسه است و مهاباد از این لحاظ در بین شهرستان‌های همجوار از جمله نقده، پیرانشهر و اشنویه دارای بیشترین راه روستایی شوسه و خاکی است. 

روستای ۳۰ خانواری "گومه‌لیان" در بخش خلیفان و در ۲۵ کیلومتر غرب مهاباد و در مسیر جاده "حاجی‌مامیان" قرار دارد.

مهاباد دارای بیش از ۸۴۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۱۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha