ائتلاف بین‌المللی: سه هزار نیروی آمریکایی در عراق مستقر هستند

بغداد - ایرنا - ائتلاف وابسته به واشنگتن موسوم به «ضد داعش» امروز (یکشنبه) شمار نیروهای آمریکایی مستقر در عراق را سه هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، سرهنگ «واین مارتو» سخنگوی ائتلاف تحت سرکردگی واشنگتن امروز گفت: شمار نیروهای آمریکایی مستقر در عراق بالغ بر حدود سه هزار نفر است و آنها تابع این ائتلاف هستند.

وی در عین حال به توانمندی بالای نیروهای عراقی که این کشور را از حضور نظامیان خارجی بی‌نیاز می‌کند، اذعان کرد و افزود نیروهای عراقی پیروزیهای بزرگی در اماکن دشوار و صعب‌العبور در مقابله به گروه تروریستی داعش کسب کرده‌اند.

سخنگوی ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا گفت: آرایش دوباره نیروهای ائتلاف برای تحویل برخی پایگاهها به طرف عراقی صورت گرفته است.

وی افزود: این ائتلاف ۳۷ هزار و ۸۰۰ سورتی پرواز در عراق در طول شش سال اخیر برای حمله به تروریستها انجام داده است.

این سخنگو مدعی شد که "ماموریت ائتلاف کمک به نیروهای عراقی برای تعقیب بقایای داعش و حملات هوایی به تروریستها بنابه درخواست نیروهای عراقی است".

این ادعا درحالی مطرح می‌شود که پیشتر منابع عراقی بارها از کمک‌های ارتش آمریکا به تروریستهای داعش خبر داده و حتی فیلم‌ هلی‌برن این کمک‌ها را نیز منتشر کرده بودند.

در آخرین مورد، یک منبع دولت محلی در استان «الانبار» در غرب عراق گفته بود که نیروهای آمریکایی برای برهم زدن امنیت از تحرکات بقایای عناصر گروه تروریستی داعش در این استان چشم‌ پوشی می‌کنند.

پارلمان عراق پیش از این با صدور مصوبه‌ای بر لزوم خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور تاکید کرده است.

مردم عراق در مناسبت‌های مختلف مخالفت خود را با اشغالگری آمریکا ابراز داشته و تلاش‌های واشنگتن برای متوسل شدن به هر دستاویزی به منظور بقای بیشتر در خاک کشورشان را رد و محکوم کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha