به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی کمیته امداد قم، اکبر میرشکار در گفت و گویی، بهرهمندی همه دستگاهها از فناوری و امکانات الکترونیک را برای رفاه بیشتر مردم و نیازمندان ضروری عنوان کرد و افزود: این اقدام با هدف کاهش هزینههای مراجعه حضوری افراد و همچنین جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه این کار در کمیته امداد قم بهصورت آزمایشی اجرا میشود، اضافه کرد: این دستگاه با ۲ سیستم نوبتدهی حضوری و نوبتدهی غیرحضوری طراحی و بهصورت آزمایشی در کمیته امداد اداره سه قم که به بانوان کمتر از ۵۰ سال خدمات ارائه میدهد، نصب و راهاندازی شده است.
وی با بیان اینکه فرد مراجعهکننده به کمیته امداد به محض ورود، نوبت خود را از دستگاه دریافت میکند، گفت: پس از فراخوان آنی مددجو توسط مددکار، اقدامات لازم در کوتاهترین زمان ممکن برای فرد مراجعهکننده انجام میشود و مددجو با یک شماره رهگیری میتواند کار خود را تا به دست آمدن نتیجه پیگیری کند.
میرشکار از راهاندازی و بهرهبرداری فاز دوم این طرح در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: در فاز دوم این طرح که نوبتدهی و پیگیری درخواستها در بستر اینترنت تعریف شده، افراد بدون مراجعه به ساختمانهای حمایتی این نهاد و فقط از طریق گوشی تلفن هوشمند یا رایانه شخصی خود میتوانند نوبت را دریافت و با شماره رهگیری دریافتی از سیستم، نتیجه اقدامات انجام شده مربوط به درخواست خود را پیگیری کنند.
وی با بیان اینکه در طرح نوبتدهی هوشمند کمیته امداد استان قم ضمن اینکه از مراجعات حضوری غیرضروری کاسته میشود، گفت: با این سیستم میتوان زمان ورود و خروج مراجعهکنندگان را رصد کرده و تعداد درخواستها، آمار مراجعات و نوع خدمات ارائه شده به مددجویان و فرآیند گردش کار و میزان ترافیک مراجعات در حوزههای امدادی را بهصورت دقیقتر محاسبه و تحلیل کرد.
در حال حاضر ۲۲ هزار و ۴۸۹ خانواده شامل ۳۹ هزار و ۸۸۸ تَن تحت حمایت مستمر کمیته امداد قم است که از این تعداد، ۲۰ هزار و ۵۲۵ خانواده مستمریبگیر میباشند.
چهار هزار و ۱۸۱ دانشآموز، ۵۸۰ سالمند زمینگیر و یک هزار و ۲۱۳ بیمار صعبالعلاج از جمله مددجویان کمیته امداد قم میباشند.
نظر شما