۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۵۶
کد خبر: 84111357
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح تشدید نظارت بر نانوایی‌های پاکدشت آغاز شد

۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۵۶
کد خبر: 84111357
طرح تشدید نظارت بر نانوایی‌های پاکدشت آغاز شد

تهران- ایرنا- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پاکدشت گفت: به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و جلوگیری از خروج آرد از چرخه رسمی توزیع، طرح تشدید نظارت بر نانوایی‌های پاکدشت آغاز شد.

حجت فضلعلی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: واحد بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت پاکدشت در راستای کنترل و توزیع آرد و نان و با هدف جلوگیری از خروج آرد از چرخه رسمی توزیع و نیز مبارزه با قاچاق آرد طرح تشدید بازرسی و نظارت بر عملکرد نانوایان شهرستان را آغاز کرد.

وی گفت: هر گونه تخلف در حوزه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تخلف در عرضه و تولید نان، خط قرمز اداره صمت محسوب شده و با هر گونه افزایش خودسرانه قیمت نان، کم فروشی و تعطیلی غیرموجه نانوایی ها، با جریمه‌های سنگین و قطع سهمیه مواجه می شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پاکدشت افزود: در اجرای طرح تشدید نظارت، بررسی مستمر روند تهیه و پخت نان، کنترل پروانه فعالیت و نیز نظارت بر کیفیت و کمیت نان افزایش یافته و نانوایان نیز موظف به رعایت قوانین و نرخ مصوب فروش نان دارند.

فضلعلی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۷۲ واحد نانوایی در پاکدشت فعالیت می‌کنند که از این تعداد، ۲۸۱ واحد یارانه‌ای و ۹۱ واحد آزاد پز است.

وی گفت: میزان سبوس گیری آردی که در اختیار نانوایی ها قرار می‌گیرد شامل آرد ۱۲ درصد برای واحدهای سنگک، ۱۵ درصد تافتون و لواش، ۱۸ درصد بربری و ۲۱ در صد فانتزی پزها است.  

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha