۱۴۳ واحد صنعتی استان مرکزی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند

اراک - ایرنا - معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۱۴۳ واحد تولیدی و صنعتی این استان که متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید بودند امسال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

«عادل لهراسبی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این متقاضیان درخواست تسهیلات را در سامانه بهین‌یاب مطرح کردند و پس از بررسی کمیته تخصصی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و تشکیل پرونده، تقاضای آنان به بانک‌های عامل ارجاع شده است. 

وی ادامه داد: تسهیلات رونق تولید در بخش‌های سرمایه در گردش، نوسازی و بازسازی تجهیزات و عوامل تولید و راه‌اندازی واحدهای تولیدی پرداخت می‌شود که براین اساس امسال ۳۱ واحد تولیدی راکد و تعطیل استان مرکزی با بهره‌گیری از این منابع مالی توانستند به چرخه تولید برگردند. 

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: مجموع منابع مالی تسهیلات درخواستی متقاضیان صنعتی استان پنج‌هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال است که بعد از گذر مراحل قانونی در اختیارشان قرار می‌گیرد. 

لهراسبی اضافه کرد: بر‬ اساس تصمیم‌ های‬ جدید، اختیاراتاعطای تسهیلات رونق تولید به استان‌ها تفویض شده و اگر واحدی بیش از ‏سقف تعیین شده متقاضی تسهیلات باشد پس از بررسی در کارگروه و تایید نیازسنجی، رقم مذکور منظور می‌شود.

وی اظهار داشت: مشمولان تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین‌یاب می‌توانند درخواستشان را به آدرس  www.Behinyab.ir ثبت کرده و با مراجعه به بخش اطلاعیه‌های این درگاه الکترونیکی نسبت به تکمیل و ارسال پرسشنامه‌های تکمیلی اقدام کنند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی یادآوری کرد: بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید سال گذشته به ۲ هزار و ۱۶۸ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی پرداخت شد که نسبت به سال ۹۸ رشد چشمگیری داشت.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha