۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۵۳
کد خبر: 84112732
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات اجرایی چهار تقاطع غیرهمسطح در اردبیل آغاز شد

اردبیل - ایرنا - همزمان با گرامیداشت هفته بسیج و با هدف توسعه زیرساخت‌های شهری عملیات اجرایی چهار تقاطع غیرهمسطح اردبیل با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) و نمایندگان استان در مجلس و استاندار اردبیل آغاز شد.

به گزارش ایرنا، حمید لطف‌اللهیان شهردار اردبیل روز سه‌شنبه در این آیین افزود: عملیات اجرایی این پروژه‌ها با هدف توسعه کلان شهری و با اولویت‌بندی و طبق تفاهنامه شهرداری با قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) در دستور کار است.

به گفته وی ، عملیات اجرایی تقاطع‌های غیرهمسطح بزرگراه بسیج، آقاباقر، نیایش و جام‌جم با هدف توسعه زیرساخت‌های شهری و همچنن توسعه معابر شهری با اعتبار بالغ بر ۲هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال آغاز و وارد مرحله اجرایی می‌شود.

وی احداث این پروژه ها را در کاهش حجم ترافیک، ارتقای امنیت و آسایش شهروندان و همچنین گامی مهم در توسعه عمران شهری و توسعه زیرساخت‌های شهری دانست و گفت: این پروژه‌ها جزو مطالبات مردم است و شهرداری در تلاش است در سریع‌ترین زمان ممکن با اولویت‌بندی به خواسته‌های شهروندان جامه عمل بپوشاند.

لطف‌اللهیان تکمیل تقاطع غیرهمسطح داروپخش  در سال ۹۸ را یادآور شد و گفت: پروژه‌های شاخص عمرانی متعدد در سطح شهر اردبیل اعم از احداث پیاده راه‌ها، احداث خیابان‌های اطراف دریاچه شورابیل، توسعه مجموعه گردشگری شورابیل، بزرگراه نیار, ساماندهی ورودی‌های شهر ، احداث پیاده‌راه شهیدگاه و بازآفرینی مناطق محروم و کم‌برخوردار نیز با هدف توسعه و آبادانی شهر اجرا شده و اجرای اینگونه پروژه‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

لطف‌اللهیان از اتمام عملیات اجرایی و لوله‌گذاری سپتیک شهرک رازی خبر داد و گفت: ایستگاه پمپاژ این منطقه نیز تا ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و مشکل آب‌گرفتگی با استفاده از سیستم پمپاژ به بالادست برای اولین بار در اردبیل رفع خواهد شد.

 وی ادامه داد: معاونت امور زیربنایی و حمل‌ و نقل شهری در سال جاری اقدام به عقد قرارداد ساماندهی آب‌های سطحی شهر اردبیل با شرکت کیهان آب‌راه ارومیه کرده و شرکت فوق اخیرا کارهای مطالعاتی خود را در سطح شهر آغاز کرده است.

شهردار اردبیل بیان کرد: مناطق شهرداری سالانه به‌صورت مداوم کانال‌های موجود را تعمیر یا تعویض می‌کنند و همچنین اجرای کانال‌های جدید جهت هدایت آب‌های سطحی و جلوگیری از آب‌گرفتگی در دستور کار مناطق شهرداری اردبیل قرار دارد.

وی از کسبه‌ها و شهروندان خواست تا در جهت حرکت روان‌آب در هنگام بارش، از ریختن لاشه میوه‌ها، جعبه‌های پلاستیکی و چوبی و همچنین پلاستیک و نایلون در جوی‌ها خودداری کنند تا در زمان بارندگی‌ها، شهروندان دچار مشکل نشوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha