۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۳۸
کد خبرنگار: 2146
کد خبر: 84113653
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۸ میلیارد ریال زکات در روانسر جمع‌آوری شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیر کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) روانسر از جمع‌آوری ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال زکات از ابتدای سالجاری تاکنون در این شهرستان خبر داد.

عزیزمراد ویسی روز سه شنبه در شورای زکات روانسر افزود: چهار میلیارد و ۶۲۵ میلیون ریال برای امور محرومین و نیازمندان از جمله کمک معیشت، کمک هزینه تحصیلی و درمانی، تهیه جهیزیه و مرمت و بازسازی مسکن روستایی هزینه شده است.

وی تصریح کرد: ۱۳ میلیارد و ۸۷۵ ریال نیز برای ساخت، تعمیر و مرمت مساجد در روستاهای زیرجوبی، خارجیان، بنچله، شهرک حسن آباد، مامنان علیا، کیلانبر علیا و محله منصورآقایی شهر شاهو در نظر گرفته شده است.

دبیر شورای زکات روانسر با بیان اینکه یک هزار کیسه غلات در ۶۳ روستای این شهرستان توزیع شد، ادامه داد: ۵۶۰ کیسه گندم و جو به عنوان زکات از کشاورزان جمع آوری شد.

ویسی اضافه کرد: از ۱۳۲ روستای این شهرستان، ۱۱۵ روستا مشمول پرداخت زکات می باشند که ۷۸ روستا پرداخت کننده زکات هستند.

وی افزود: ۱۴۴ نفر به عنوان عامل زکات و هشت مبلغ روحانی با شورای زکات همکاری دارند.

امام جمعه روانسر نیز گفت: زکات از اصول دین است و خداوند متعال همواره در قرآن کریم بر پرداخت زکات و کمک به مستمندان و فقرا تاکید کرده و همه ما وظیفه داریم به این دستور قرآنی جامع عمل بپوشانیم.

ماموستا ملا سیدمحمد محمدی با بیان اینکه تقسیم و توزیع عادلانه زکات بر اساس شریعت اسلام و اولویت بندی از اهمیت ویژه ای برخودردار است، افزود: باید به مردم اطمینان کامل داد که زکات های جمع آوری شده در سطح همان منطقه و روستا توزیع می شود و نظارت مستقیمی بر توزیع ها صورت بگیرد.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.