۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۳۵
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 84114537
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۶ درصد واحدهای مسکن روستایی خوی مقاوم‌ شد

۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۳۵
کد خبر: 84114537
۳۶ درصد واحدهای مسکن روستایی خوی مقاوم‌ شد

ارومیه- ایرنا- مدیر بنیاد مسکن خوی گفت: ۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی در این شهرستان وجود دارد که ۳۶ درصد ازاین تعداد مقاوم شده است.

حسین جعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این آمار ۱٠ هزار واحد مسکن روستایی با هدف بهبود و بهسازی واحدهای روستایی در روستاهای این شهرستان مقاوم و بهسازی شده ‌است.

وی تاکید کرد: عملیات مقاوم‌سازی واحدهای روستایی در این شهرستان جریان دارد تا در صورت بروز احتمالی حوادث غیرطبیعی، روستانشینان منطقه در امان باشند و تا سال ١۴٠۵ حدود ٧۵ درصد واحدهای مسکونی روستایی این شهرستان مقاوم می‌شوند.

مدیر بنیاد مسکن خوی گفت: مقاوم‌سازی تمامی این واحدها جزو برنامه‌های مهم این نهاد است.

جعفری اضافه کرد: با احتساب واحدهای مسکونی در حال احداث مناطق زلزله‌زده "قطور"، تعداد واحدهای مسکونی مقاوم‌سازی‌ شده به بیش از ۱۴ هزار واحد می‌رسد.

وی ادامه داد: روستاییانی که قصد ندارند از این تسهیلات استفاده کنند، می‌توانند جهت استفاده از خدمات رایگان مشاوره تخصصی در خصوص اصول فنی منطقه از نظر کارشناسان این اداره‌ کل بهره‌مند شوند تا در صورت بروز حوادث طبیعی آمار تلفات کاهش یابد.‌

وی با بیان اینکه ایجاد مقاومت لازم برای مقابله با تلفات در حوادثی نظیر زلزله، مهمترین هدف اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی است، ابراز امیدواری کرد که روستانشینان همراهی بیشتری در این خصوص داشته باشند.

مدیر بنیاد مسکن خوی گفت: تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی ۵۰۰ میلیون ریال با کارمزد پنج درصد و دوره بازپرداخت ۱۵ ساله است که در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

۲۱۹ روستا در خوی وجود دارد که ۱۹۸ روستای آن دارای سکنه است، این شهرستان در شمال آذربایجان‌غربی قراردارد.

پایه چنین طرح‌هایی در کشور از سال ۱۳۶۲ هجری شمسی و تحت عنوان روان‌بخشی روستاها در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت به اجرا گذاشته شد و در سال‌های بعد به خصوص از سال ۱۳۶۶ هجری شمسی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پیگیری شد.

آذربایجان‌غربی استانی مرزی دارای سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفر جمعیت است که ۳۴.۶ درصد از آن در مناطق روستایی و ۶۵.۴ درصد در مناطق شهری سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha