به گزارش ایرنا از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، سید مناف هاشمی روز چهارشنبه درباره وضعیت نوسازی تاکسیهای فرسوده شهر تهران، گفت: شهرداری تهران تلاش میکند که برنامه نوسازی ۱۵ هزار دستگاه تاکسی فرسوده تا پایان سال عملیاتی شود به همین منظور معاونت حمل و نقل با تلاش بسیار توانست منابع مالی پرداخت وام ۷۰ میلیون تومانی به تاکسیرانان را از طریق وجوه اداره شده بانکها، تأمین کند.
وی ضمن اشاره به تفاهم نامه شهرداری تهران با دو بانک مهر ایران و کارآفرینی امید برای تأمین منابع مالی نوسازی ۱۵ هزار دستگاه تاکسیهای فرسوده، افزود: شهرداری تهران مشکلی برای نوسازی ۱۵ هزار دستگاه تاکسی فرسوده ندارد چرا که منابع مالی تأمین شده و تاکنون بیش از ۱۵ هزار راننده برای نوسازی تاکسی خود ثبتنام کردهاند و در نوبت هستند.
به گفته مناف هاشمی، مشکل اصلی افزایش قیمت چندباره تاکسیها توسط کارخانههای خودروساز با نظارت وزارت صنعت و معدن و تجارت است.
وی تاکید کرد: تاکنون از زمان صدور مجوز شماره گذاری تاکسیهای تولیدی خودروسازان و ابلاغ آن در اواخر مرداد ۱۳۹۹، دو هزار دستگاه تاکسی فرسوده با پلاک ۱۳۹۹ در شهر تهران نوسازی شدهاند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن اشاره به قیمت تاکسی پژو ۴۰۵ برابر با ۱۰۴ میلیون تومان و قیمت تاکسی سمند برابر با ۱۱۸ میلیون تومان، تأکید کرد: امیدوارم که کارخانههای خودروساز با نظارت وزارت صنعت و معدن و تجارت قیمت خوروها را بیش از این افزایش ندهند تا ۱۵ هزار راننده تاکسی در شهر تهران امکان نوسازی خودروهای فرسوده خود را داشته باشند.
به گزارش ایرنا، روزانه حدود ۸۰ هزار تاکسی در پایتخت فعالیت دارد که بر اساس آمارها روزانه حدود ۲ میلیون نفر در تهران و ۹ میلیون نفر در کلانشهرها از تاکسی برای جابجایی درونشهری خود استفاده میکنند.
نخستین اتومبیل کرایه در تهران که بعدها نام تاکسی روی آن نهاده شد، طی سال ۱۳۰۶ آغاز به کار کرد؛ آن زمان تعداد مسافران تاکسی مانند جمعیت شهر اندک بود اما کسی گمان نمیکرد رشد روزافزون شهر و جمعیت، وضعیت تاکسیهای پایتخت را به گونهای تبدیل کند که روزانه بیش از چهار میلیون سفر با آن انجام شود و ۲۲ درصد سهم ترددهای روزانه شهروندان را به خود اختصاص دهد.
نظر شما