کاهش تصادفات از مزیت‌های آزادراه شرق اصفهان است

اصفهان - ایرنا - مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان گفت: کاهش تصادفات و سفر ایمن از مزیت‌های آزادراه شرق اصفهان است.

به گزارش ایرنا، علیرضا صلواتی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح آزادراه شرق اصفهان افزود: برآورد می‌شود که سالانه مرگ ناشی از تصادف ۲۵۰ هموطن که پیش‌تر از مسیرهای دیگر مشرف به این منطقه تردد می کردند کاسته شود و البته امیدواریم این نخستین آزادراه بدون تصادف کشور باشد.

وی با اشاره به تلاش‌های اخیر برای اتمام طرح ادامه داد: در یک سال اخیر پیمانکاران به صورت جدی فعالیت کردند و ۴۰ درصد تامین ریالی در چنین شرایط اقتصادی و ۲ ماه قرنطینه‌ای که در ابتدای سال وجود داشت کار را بسیار سخت کرد اما نهایت طرح به پایان رسید.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با اشاره به ضرورت احداث پل مرتبط با شهرستان نایین در این طرح اضافه کرد: اگر این قسمت طرح اجرا شود دیگر کاری در این پروژه نمی‌ماند و تا پیش از بهمن‌ماه  امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

صلواتی تصریح کرد: مخابرات استان، همراه اول و ایرانسل همکاری بسیاری برای اینترنت داشتند که سبب شد این منطقه نیز مجهز به اینترنت پرسرعت شود.

همچنین مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران این طرح گفت: آزادراه شرق اصفهان از نظر زیست محیطی و اقتصادی می‌تواند فرآیند توزیع کالا و حمل و نقل را تسریع کند در این راستا سعی شد از بهترین امکانات فنی استفاده شود.

سید علیرضا عظیمی‌پور اظهار داشت: شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا از سال ۸۵ بر اساس مصوبه هیات دولت در قالب قراردادهای BOT (ساخت، بهره‌برداری و واگذاری) مامور به سرمایه گذاری با مشارکت ۷۰ درصدی شد.
وی افزود: در زمستان سال گذشته پیشرفت فیزیکی طرح بالغ بر ۵۸.۵ درصد بوده و با مساعدت همه در شرکت توسعه و ساخت آزادراه‌های کشور و صندوق بازنشتگی کشوری تکمیل آن شتاب گرفت.

آزادراه شرق اصفهان که با هزینه‌ای بالغ بر هشت هزار میلیارد ریال ساخته شده است از آزاد راه نطنز – کاشان – اصفهان آغاز و به آزاد راه اصفهان – شیراز ختم می‌شود و شریانی مهم برای ارتباط هرچه بهتر و سریعتر ترافیک جنوب به جاده‌های منتهی به مرکز و شمال کشور به شمار می‌آید.

این پروژه حدفاصل آزاد راه نطنز - اصفهان تا اتصال به بزرگراه اصفهان- نایین به طول ۶۳ کیلومتر است که بار حمل و نقل کریدور شمال جنوب را از مجاورت شهر اصفهان هدایت می‌کند.

قطعه اول آزادراه شرق اصفهان از آزادراه اصفهان- نطنز تا آزادراه اصفهان- اردستان به طول ۳۰ کیلومتر، قطعه دوم آن در ادامه تا جاده اصفهان- نایین به طول ۳۳ کیلومتر و قطعه سوم آن از جوار باغ رضوان تا گردنه لاشُتِر پس از بهارستان، به طول ۳۰ کیلومتر است.

این طرح در کاهش آلاینده‌ها، تصادف‌ها و ترافیک بسیار موثر خواهد بود و با توجه به اینکه روزانه ۶۰۰ هزار تردد خودرویی در جاده‌های اصلی کلانشهر اصفهان انجام می‌شود، برآورد تردد روزانه ۸۰ هزار وسیله نقلیه از این مسیر، نقشی مهم و گره‌گشا خواهد داشت.

 بر اساس این گزارش امروز بهره‌برداری از ۱۰ پروژه فرودگاهی، ۶۳ کیلومتر از آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان، ۹۷ کیلومتر از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب و باند دوم کنارگذر کرمان به ارزش ۳۱۴۳ میلیارد تومان با دستور رییس‌جمهوری  بصورت ویدئو کنفرانس در سراسر کشور  آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha