۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۲۳
کد خبرنگار: 1272
کد خبر: 84117556
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مورد مثبت آنفلوانزای پرندگان در سردشت مشاهده نشد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت با اشاره به انجام گشت‌های مشترک تخصصی توسط کارشناسان گفت: در این پایش‌ها، هیچ مورد مثبتی از آنفلوانزای پرندگان در این منطقه مشاهده نشده است.

خالد بایزیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پایش به صورت مستمر از ابتدا تا پایان سال با همکاری و مشارکت اداره حفاظت محیط زیست و دامپزشکی شهرستان و با حضور ۹ کارشناس در قالب ۳ تیم سه نفره انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه بیماری آنفلوانزای پرندگان یک نوع بیماری واگیردار و خطرناک است که قابلیت انتقال از حیوان به انسان را دارد، افزود: هدف از این پایش، رصد حیات وحش پرندگان آبزی و کنارآبزی و مهاجر در زیستگاه‌ها و عرصه‌های آبی شهرستان و شناسایی به موقع کانون‌های این نوع بیماری است تا مهار و کنترل آن آسان باشد.

بایزیدی با تاکید براینکه این شهرستان و زیستگاه‌های آبی آن به لحاظ وسعت، اکوسیستم امنی برای انواع پرندگان مهاجر است، بیان کرد: با ورود پرندگان مهاجر احتمال انتقال و شیوع این نوع بیماری افزایش می‌یابد از اینرو پایش و کنترل زیستگاه‌های آبی به عنوان یکی از کانون‌های شیوع این بیماری اهمیت دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت اضافه کرد: مطابق بررسی‌ها تاکنون هیچ‌گونه تلفات و مورد مشکوکی مبنی بر وجود بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان وجود نداشته و ثبت نشده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری به علت شرایط حاد کرونایی کشور و تصمیمات اتخاذ شده هیچ‌ پروانه‌ای برای شکار پرندگان صادر نشده است به شهروندان توصیه کرد: از شکار و نگهداری پرندگان مهاجر و بومی آبزی و رها کردن مرغ‌های بومی و دیگر ماکیان به صورت چرای آزاد خودداری کرده و به نگهداری آنان در فضای سرپوشیده و بسته اقدام کنند.

شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع و دارای ۹۰ هزار هکتار جنگل و ۳۰ هزار هکتار مرتع است؛ این شهرستان دارای ۲ سد کوچک و یک سد بزرگ و ۱۱ هزار هکتار اراضی حفاظت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha