خیّر ارومیه‌ای مقدمات آزادی ۱۰ زندانی مالی را فراهم کرد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی‌ تربیتی آذربایجان‌غربی گفت: یک خیّر ارومیه‌ای با اهدای یک میلیارد ریال، مقدمات آزادی ۱۰ زندانی مالی را در استان فراهم کرد.

حمزه بروجنی روز یکشنبه در جلسه هیات مدیره ستاد دیه آذربایجان‌غربی افزود: این خیّر ارومیه‌ای با وجود اعطای کمک قابل توجه برای آزادی زندانیان، اجازه فاش شدن نام خود را نداده است.

وی اضافه کرد: دستور لازم از سوی مبادی قضایی مرتبط در راستای آزادی سریع این تعداد زندانی صادر شده و هم اینک در حال انجام امور مربوط به آن هستیم.

مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی‌تربیتی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در سال جاری همچنین ٢ میلیارد و ١٩٠ میلیون ریال برای آزادی زندانیان مالی اختصاص یافته است که در اختیار ۲۳ مددجوی نیازمند برای آزادی از زندان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، در این جلسه که با حضور علی اکبر گروسی رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی برگزار شد، پرونده ۲۴ زندانی نیازمند با دقت رسیدگی و بعد از بررسی منابع مالی اعطایی خیران و تسهیلات بانکی، دستور لازم در خصوص هر پرونده صادر شد.

اداره کل زندان‌های آذربایجان‌غربی همزمان با تشکیل سازمان زندان‌های کشور در سال ۱۳۶۴ و تبدیل آن از شورای سرپرستی به سازمان زندان‌ها، در این استان تشکیل شد.

این اداره‌کل دارای سه بازداشتگاه موقت در شهرهای ارومیه، اشنویه و سردشت و هشت اداره زندان در شهرهای ماکو، سلماس، خوی، ارومیه، مهاباد، نقده، میاندوآب و بوکان، مجمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی (زارعان خوی)، مرکز اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان ارومیه (زندان باز) و یک کانون اصلاح و تربیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha