مستمری روستاییان و عشایر استان کرمان همسان‌سازی شد

کرمان - ایرنا - مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمان گفت: با تلاش های انجام گرفته برای اولین بار طرح همسان‌سازی مستمری‌ها در این استان اجرا شد.

به گزارش ایرنا، محمد میرجعفری  شامگاه یکشنبه در جمع رسانه ها افزود: با اجرای این طرح و نیز افزایش سالانه مستمری، مستمری‌بگیران این صندوق، به طور میانگین ۵۲درصد به مستمری روستایی و عشایری استان کرمان افزوده شد و در طرح  یاد شده ما به تفاوت مستمری از ابتدای سال محاسبه و پرداخت شده است. 

وی با اشاره به مبنای همسان سازی در صندوق اظهار داشت: مقرر شده افرادی‌ که در سطح واحدی طی سالیان متناوب مستمری بگیر شده اند، دریافتی یکسانی داشته باشند و به عنوان مثال اگر فردی در سطح هشتم در سال ۱۳۹۹ مستمری بگیر شود ، ماهانه هشت میلیون و ۳۳ هزار و ۳۳۳ ریال دریافتی خواهند داشت.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمان ادامه داد: در صورتی که همین فرد در سال ۱۳۸۶ مستمری بگیر شده بود با افزایش های سالانه در سال ۹۹ دریافتی حدود ۴۰۰ هزار تومان دارد که در این طرح هر ۲ نفر یاد شده، هشت میلیون و ۳۳۳ هزار و ۳۳۳ ریال دریافتی دارند.

وی با بیان اینکه طبیعی است که در این حالت افرادی که در سنوات اخیر بازنشسته شده اند، میزان افزایش دریافتی کمتری دارند گفت: افراد مستمری بگیر در سنوات دورتر، افزایش بیشتری را تجربه می‌کنند.

میرجعفری افزود: عدالت افقی و عمودی در این شیوه رعایت شده به‌جز موارد خاص که حکم دادگاه یا شرایط خاص بیش از موعد داشته اند، هیچکس افزایش کمتر از ۱۵ درصد افزایش نداشته است.

وی بیان داشت: طرح همسان‌سازی شامل مستمری بگیرانی است که تا پایان سال ۹۸ حکم مستمری خود را دریافت کرده اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمان تصریح کرد: نزدیک به ۷۹ هزار و ۷۱۰ نفر از مردم استان کرمان در پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته اند که از این میزان هفت هزار و ۶۶۱ خانواده از مستمری ماهیانه بهره مند می شوند و تعداد شش هزار و ۳۷۶ نفر مشمول طرح همسان سازی شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha