جاده‌های خراسان رضوی برفی و بارانی است

مشهد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بارش پراکنده برف و بارش باران در برخی جاده‌های اصلی، گردنه‌ها و مناطق کوهستانی استان موجب لغزندگی سطح این جاده‌ها شده است.

ابراهیم نصری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اعلام راهداران و سامانه‌های نظارتی، در حال حاضر بارش برف در جاده صالح آباد-تربتجام در محدوده گردنه بنی‌تاک موجب لغزندگی سطح این جاده شده است البته صبح امروز بارش پراکنده برف در گردنه های برفگیر جاده‌های اصلی استان مانند باغچه - نیشابور، باغچه- تربت‌حیدریه، مشهد - کلات و مشهد - سرخس گزارش شده بود که اکنون قطع شده است.

وی ادامه داد: بنا به اعلام ادارات راهداری خر اسان رضوی، بارش باران در راههای ارتباطی شهرستانهای تایباد، باخرز، رشتخوار، تربت حیدریه و بزرگراه باغچه - نیشابور در محدوده گردنه شریف آباد گزارش شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: مه غلیظ در گردنه گوجگی در جاده مشهد-کلات و بزرگراه باغچه - نیشابور موجب کاهش دید افقی رانندگان در این مسیرها شده است.

نصری افزود: شب گذشته مه و غبار رقیقی در جاده‌های خراسان رضوی استقرار داشت که امروز از میان رفته است و در حال حاضر همه راه‌های ارتباطی استان باز و تردد روان در آنها جریان دارد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، بارش برف و باران تا اواخر وقت امروز سه شنبه در استان به پایان خواهد رسید و تا پایان هفته دمای هوا به صورت تدریجی افزایش می‌یابد.

۵۱ گردنه در راههای شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راههای روستایی به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در این راه‌ها وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیر آسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha