فرهنگ و تفکر بسیجی لازمه حل مشکلات جامعه است

اصفهان- ایرنا- فرمانده گردان آبی و خاکی تیپ ۴۴ قمربنی هاشم(ع) در دفاع مقدس گفت: پیشرفت کشور و خروج از مشکلات به الگوگیری از راه و رسم و فرهنگ و تفکر بسیجی نیاز دارد.

مصطفی سجاد روز چهارشنبه در گفت و گو اختصاصی با ایرنا افزود: راه و رسم شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس برگرفته از مکتب و عبرت های قیام امام حسین(ع) و بر اساس تفکر بسیجی بود و آن‌ها دغدغه ای جز نجات کشور و رسیدن به سعادت فردی در دنیا و آخرت نداشتند.

وی بیان کرد: توجه به واجبات، تکریم شخصیت افراد، وحدت و حفظ بیت المال از دغدغه ها و سبک زندگی شهدا و ایثارگران بود که در فرهنگ بسیجی شرایط سخت و مشکلات را برای حفظ ایمان و اراضی ملی در دفاع مقدس کارگشا بوده و امروز در شرایط سخت مدیریت به همین اصالت و دیدگاه نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: تفکر بسیجی که در بین همه رزمندگان سپاه، بسیج، ارتش و جهاد سازندگی نهادینه شده بود، گرما و سرمای روز و شب هشت سال دفاع مقدس برای رزمندگان مشکل و گرفتاری نبود، آن‌ها از سختی ها برای پیشرفت کشور به راحتی و بدون ادعا می‌گذشتند اما در این روزها برخی از مردم و مسئولان کوچکترین سختی ها را برای ادامه راه شهدا و رفع معضلات نمی پذیرند و منافع شخصی خود را بر منفعت عمومی برتری می دهند.

فرمانده گردان آبی و خاکی تیپ ۴۴ قمربنی هاشم(ع) در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: برای عبور از اروند ۲ هزار غواص جوان وارد این رودخانه خروشان شدند و مسیر پرتلاطم را گذراندند و سخت خسته نشدند و در شرایط بحرانی کرونا تیم بهداشت و درمان و بسیاری از عموم مردم و مشاغل دیگر برای خدمت به مملکت ایثار می‌کنند.

وی تحمل سرما در مناطق شمال غرب کشور توسط رزمندگان را نمونه های دیگر ایثار  برشمرد و گفت: نگهبانی در هوای ۱۸ درجه زیر صفر مناطق تبریز و ارومیه و بدون امکانات اقدامی بی نظیر و مهمی بود که جوانان در آن روزها برای وطن خود انجام دادند.

سجاد یادآور شد: باید روش بیان خاطرات تغییر کند و بر اساس نیازهای روز جامعه این وقایع بازخوانی و نسل جوان و نوجوانان را نسبت به گذشته کشور آگاه کرد و رزمندگان در قالب قهرمانان وطن معرفی شوند.

وی تصریح کرد: تفکر بسیجی فراتر از یک یگان نظامی و نیروی مسلح است بلکه این دیدگاه زمینه ساز موفقیت در کشور می‌شود و گروه‌های مقاومت در دیگر کشورها از این خط و مشی الگوگیری کرده اند.

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که همیشه بر نقش مردم و اهمیت حیاتی آن در تأمین سلامت و موفقیت نظام تأکید می کردند، با درایت خاصی در آذرماه ۱۳۵۸، طی بیاناتی ضرورت تشکیل مدرسه عشق یا همان بسیج مستضعفان را اعلام فرمودند.

بسیج به عنوان بازوی توانمند و یار وفادار نظام اسلامی و فراگیری فرهنگ بسـیـج را رمـز بقـای انقلاب و مایـه پیشرفت کشـور است.

برنامه های گرامیداشت هفته بسیج امسال با شعارمحوری بسیج پیشرو خدمت و امیدآفرین براساس همان شعار معروف "اشدا علی الکفار و رحماء بینهم" بیشتر در حوزه مبارزه با شیوع ویروس کرونا و حمایت و کمک به قشر آسیب پذیر جامعه اجرا می شود.

عملیات آبی خاکی یا نبرد آبی خاکی یک اصطلاح نظامی که عبارت است از عملیات نیروی دریایی و تفنگداران این نیروها در تخلیه از دریا به سواحل است.

عملیات آبی خاکی قدس ۲ چهارم خرداد ۶۴ با هدف خنثی کردن پاتک دشمن در اطراف منطقه البیضه عراق در منطقه عملیاتی هورالهویزه و محور جنوبی جنگ از جمله این عملیات‌هاست.

استان اصفهان در جنگ هشت ساله تحمیلی افزون بر ۲۳ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha