مردم فقط برای دریافت خدمات ضروری به دستگاه‌های دولتی  مراجعه کنند

تهران- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به شرایط کرونایی که در آن قرار داریم گفت: مردم برای دریافت خدمات ضروری به دستگاه های دولتی مراجعه کنند و خدمات غیر ضروری را به تعویق اندازند.

مسعود شفیعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باید خدماتی که در دستگاه های دولتی ارائه می شود به دو دسته عمومی و ضروری تقسیم بندی شود تا در شرایط بحرانی مانند وضعیت کرونایی کنونی، کارکنان دولت همین نوع خدمات را ارائه کنند.

وی یادآورشد: تفکیک خدمات عمومی و ضروری مفهوم جدیدی است که ما به دنبال اجرای آن هستیم تا بتوان در شرایط اضطراری ارائه خدمات را مدیریت کرد.

شفیعی اظهارداشت: باید به طور رسمی مشخص شود تا مردم بدانند که در چنین روزهایی برای دریافت چه خدماتی انتظار داشته باشند و دستگاه ها پاسخگو باشند و چه خدماتی را به تعویق اندازند و از دستگاه ها انتظاری نداشته باشند.

دولت الکترونیک بهترین زمینه برای خدمات رسانی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: در دو جلسه اخیر شورای اداری و شورای راهبری این استان، موضوع توسعه خدمات دولت الکترونیک مورد بررسی و تاکید قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: دولت الکترونیک باید به صورت سخت افزاری و نرم افزاری توسعه یابد و مهمترین بخش نرم افزاری آن مربوط به فرهنگسازی در میان مردم برای خودداری از مراجعه به دستگاه ها برای دریافت خدمتی است که به صورت اینترنتی نیز ارائه می شود.

شفیعی تاکید کرد: باید این فرهنگ را در میان مردم نهادینه ساخت که دریافت خدمات الکترونیک به صرفه تر و آسانتر از مراجعه به دستگاه هاست.

این مقام مسئول ادامه داد: حتی در جایی که زیر ساخت های خدمات دولت الکترونیک فراهم شده است، مردم ترجیح می دهند به دستگاه ها مراجعه کنند که این یک مشکل فرهنگی است که باید اصلاح و برطرف شود.

وی بیان کرد: اگرچه در بخش فرهنگی مشکلاتی وجود دارد، اما خود سامانه هایی که باید برای ارائه این نوع خدمات ایجاد شود نیز هنوز کامل نشده است و مردم در نهایت برای دریافت بخش زیادی از خدمات دولتی ناگزیر باید حضوری به دستگاه ها مراجعه کنند.

شفیعی اعلام کرد: هنوز با نقطه مطلوب اجرای دولت الکترونیک فاصله بسیاری داریم و باید از شرایط کنونی که در کشور و این استان حاکم شده است برای اجرای زیر ساخت ها و فرهنگ سازی مورد نیاز، استفاده کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: بیش از ۲ هزار خدمت در دستگاه های دولتی این استان شناسایی شده است که می توان تمامی آنها را به صورت الکترونیک ارائه کرد اما متاسفانه تاکنون حدود ۳۰۰ خدمت به صورت الکترونیک ارائه می شود.

اخبار مرتبط