شرکت برق خراسان از برج‌های بتنی پیش‌تنیده در توزیع برق استفاده کرد

مشهد- ایرنا- مجری طرح خطوط شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: این شرکت در ایجاد خط ۱۳۲ کیلوولت تک‌مداره طبس - دیهوک برای نخستین بار در کشور از برج‌های بتنی پیش‌تنیده استفاده کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه شرکت برق منطقه‌ای خراسان، مهندس محمد جواد وکیلی افزود: پیش از این نیز برج‌های بتنی در کشور تولید می‌شد ولی برج‌های پیش‌تنیده با حجم کوچک‌تر و با ضرایب اطمینان بالاتر، برای نخستین بار است که در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.  

وی ادامه داد: در این برج‌ها فولاد کمتری مورد استفاده قرار می‌گیرد لذا برای ساخت آن هزینه کمتری نسبت به برج‌های مشبک فلزی می شود.  

مجری طرح خطوط شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: با توجه به تحریم‌ها و نیاز به واردات برخی نبشی‌ها در تولید دکل‌های فلزی، مزیت برج‌های پیش‌تنیده بتنی در این است که به صورت بومی در داخل کشور تولید می‌شود و حتی اگر بتوان قطعات دکلهای فلزی را نیز از خارج به کشور وارد کرد باز هم به دلیل قیمت ارز با مشکل مواجه خواهیم شد.

وکیلی افزود: برج‌های بتنی و تجهیزات آن کاملا تولید داخل کشور است و قیمت آن بسیار ارزان‌تر از دکل‌های فلزی محاسبه خواهد شد در واقع قیمت تمام شده ساخت این برج‌ها کمتر از ۷۰ درصد هزینه دکل‌های فلزی است و با استفاده از این نوع دکل‌ها، نسبت استفاده به ۵۰ درصد نیز خواهد رسید.   

وی ادامه داد: طراحی این برج‌ها و تجهیزات آن توسط یک شرکت خراسانی بوده و همه آزمایشهای آن نیز در داخل انجام شده است به طوری که این تجهیز داخلی موجب گردیده که تحریم و نوسانات ارزی بر فرایندهای کاری شرکت برق اثرگذار نباشد.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha