۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۱۲
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84123275
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه در گنبدکاووس آغاز شد

گنبدکاووس - ایرنا - مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه امروز چهارشنبه با توزیع ۲ هزار و ۱۰۰ بسته معیشتی بین خانوارهای نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا در شهرستان گنبدکاووس آغاز شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گنبدکاووس در این مراسم گفت: بسته‌های معیشتی این مرحله توسط این نهاد انقلابی و با مشارکت نیکوکاران شهرستان بویژه "حاج محمد شهرکی" تهیه شده است.

سرهنگ پاسدار رمضانعلی قاسم‌پور افزود: در این مرحله خانوارهای نیازمند ساکن محلات کمتر توسعه یافته و تحت پوشش طرح شهید شوستری به کمک پایگاه‌های بسیج، هیات امنا و امام جماعت مساجد شناسایی و از این کمک‌ها برخوردار می شوند.

وی با یادآوری توزیع ۲۷ هزار بسته معیشتی در مراحل قبلی رزمایش کمک مومنانه در گنبدکاووس، گفت: ارزش هر بسته معیشتی در این مرحله شامل برنج، روغن، رب گوجه، قند و حبوبات، سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.

به گفته قاسم‌پور؛ علاوه بر این بسته‌هایی معیشتی، ۶۰۰ بسته نوشت افزار، پنج هزار پرس غذای گرم و ۱۵۰ کیلوگرم گوشت قرمز نیز بین نیازمندان آسیب دیده از کرونای گنبدکاووس توزیع می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان هم در این مراسم گفت: تلاش برای کاهش آلام مردم به خصوص اقشار آسیب پذیر در شرایط فشار اقتصادی ناشی از تحریم‌ و شیوع کرونا با اعتبارات دولتی و مشارکت نیکوکاران در قالب کمک‌های مومنانه انجام می شود.

احسان مکتبی افزود: در هر شهرستان گلستان، ناحیه مقاومت بسیج با هماهنگی فرمانداری‌ها برای جمع آوری کمک‌های مردم و توزیع آن بین اقشار آسیب پذیر برنامه‌ریزی و اقدام می‌کنند.

حجت الاسلام محمود ترابی امام جمعه گنبدکاووس نیز در این مراسم کمک‌های مومنانه را از مصادیق مردمی بودن جمهوری اسلامی دانست و گفت: مردم فهیم ایران هنگام بروز حوادث و مشکلاتی مانند شیوع کرونا در کنار همنوعان نیازمند و آسیب پذیر خود هستند.

بسته‌های معیشتی تهیه شده توسط نیکوکاران گنبدکاووس در محلات سیدآباد و ۱۷ شهریور شرقی این شهر بین نیازمندان توزیع می‌شود.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

رزمایش "مواسات و کمک‌های مؤمنانه" پس از سخنرانی نیمه شعبان رهبر معظم انقلاب و به دستور ایشان با هدف یاری رساندن به افراد کمتربرخوردار و آسیب‌دیده از شرایط اقتصادی پس از شیوع کرونا در تمامی استان ها در حال انجام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha