رئیس بسیج : تمرکز این سازمان بر خدمت به محرومان و مستضعفین است

تهران- ایرنا- سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد که عمدتاً توجه و تمرکز بسیج بر خدمت رسانی و ارائه خدمت به مردم محروم و مستضعفین است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سلیمانی چهارشنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی به تشریح این پرسش که «چقدر از ظرفیت بسیج بهره برده ایم؟» پرداخت.

وی با بیان این که بیشتر فعالیت ما در زمینه سازندگی و محرومیت زدایی در مناطق محروم است به ۱۰ هزار و ۸۹ پروژه ای که در سال جاری در زمینه محرومیت زدایی منعقد شده، اشاره کرد.

سردار سلیمانی گفت: تا به امروز ۲۸۸۷ پروژه به بهره برداری رسیده و در ماه‌های گذشته هم بخشی از پروژه‌ها به بهره برداری رسیده است، پروژه‌ها بیشتر مربوط به راه روستایی، خانه بهداشت، مسجد، آبرسانی، مدرسه و یا اماکنی نظیر پل و سایر نیازهای زیرساختی است.

وی با بیان این که برای احداث منازل مسکونی محرومان و کسانی که در کپر زندگی می‌کنند تمهیداتی اندیشیده شده است، افزود: این پروژه‌ها در سراسر کشور انجام می‌شود و لذا خدماتی به مناطق محروم و طبقه محروم ارائه می‌شود.

سردار سلیمانی در ادامه به خدمات بسیج در مدیریت ویروس کرونا اشاره کرد و گفت:  از ابتدای شروع کرونا، بسیج با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای مدیریت این ویروس وارد شد و نقش آفرینی تحسین برانگیزی در غربالگری، تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده، ویروس زدایی از اماکن و معابر، خدمت به بیماران کرونایی و کمک به تیم‌های درمان ایفا کرد.

او ادامه داد: با توجه به گستردگی بیماری کرونا، طرح تکمیلی مبارزه با این بیماری به نام شهید حاج قاسم سلیمانی تهیه و تفاهمنامه‌ای بین سازمان بسیج و وزارت بهداشت امضاء شده است.

وی افزود: این طرح "مردم پایه" و "محله محور" است و در آن هر خانه یک پایگاه سلامت و مسجد، قرارگاه حافظان سلامت است.

سردار سلیمانی ادامه داد: در قرارگاه حافظان سلامت، یک پزشک، ۴ پرستار و دست کم ۱۰ بهورز مستقر می‌شوند و ۲۵ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهند.

او گفت: بر اساس طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بیماریابی و آموزش کنترل ویروس انجام می‌شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: با آزمایش‌های سریع و تشخیص علائم بالینی، بیماران با آمبولانس و فقط با همراهی بهورزان به بیمارستان‌ها فرستاده می‌شوند و کسانی که علائم خفیف دارند در محل تعیین شده‌ای که امکانات خوبی برای آن فراهم می‌شود، قرنطینه می‌شوند.

او ادامه داد: مدت اجرای این طرح ۴ ماه است و برای آن در استان‌ها قرارگاهی با حضور استاندار، رییس علوم پزشکی استان و رییس سپاه استان تشکیل و در شهرستان‌ها نیز قرارگاهی با حضور فرماندار، مسئولان بهداشت و درمان و فرمانده سپاه تشکیل می‌شود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه با سامانه ۴۰۳۰، بیماریابی انجام می‌شود و بسیجیان به محل مراجعه می‌کنند، گفت: در این طرح تأمین داروی مورد نیاز بیماران، مواد غذایی و دستگاه‌های اکسیژن ساز سیار پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اکسیژن ساز سیار، تولید داخل است و موقت در اختیار بیماران قرار داده می‌شود.

سردار سلیمانی افزود: همچنین کسانی که از بیمارستان مرخص می‌شوند، در محل‌های قرنطینه کوچک در محله‌ها برای پاک شدن آنان از ویروس نگهداری می‌شوند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بر اساس هدف گذاری طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، نرخ تصاعدی مبتلایان نزولی و بیماری کنترل می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰ میلیون بسته کمک معیشتی در قالب طرح کمک مؤمنانه در ۴ مرحله توزیع شده است، افزود: با شناسایی دقیق از خانواده‌های نیازمند که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند، این کمک‌ها به وسیله بسیج جمع آوری و میان نیازمندان توزیع شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: فرهنگ کمک مؤمنانه نهادینه شده است و این حمایت‌ها تداوم خواهد داشت.

وی افزود: روز چهارشنبه ۵۰۰ هزار بسته کمک معیشتی توزیع شد که ۱۰۰ هزار بسته مربوط به استان خوزستان بود.

او در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۲۰ میلیون بسته مواد ضد عفونی و بهداشتی به وسیله بسیج توزیع شده است، گفت: در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون ۱۰ میلیون ماسک توزیع کرده ایم.

وی همچنین از تهیه و توزیع تعدادی زیادی تبلت، کیف و لوازم التحریر برای دانش آموزان خبر داد و افزود: ۱۰ هزار جهیزیه برای کمک به ازدواج جوانان پیش بینی کرده ایم که تاکنون ۴۴ هزار جهیزیه تهیه و توزیع شده و بقیه نیز تا نیمه ماه شعبان با کمک خیرین تأمین می‌شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه گفت: در حوزه فرهنگی، بسیج یکی از گسترده‌ترین شبکه‌های فعال در کشور است و در مراکز استان ها مراکز آفرینش‌های هنری را ایجاد کرده ایم که نمونه تولیدات آن‌ها از صدا و سیما پخش می‌شود.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های تولیدی بنیاد روایت فتح بسیج افزود: سالانه صدها عنوان کتاب دفاع مقدس با هزاران تیراژ را منتشر می‌کنیم.

سردار سلیمانی گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی هدف، تمدن سازی و محور تمدن سازی فرهنگ و هنر است و بسیج در این باره فعالیت خوبی دارد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با تاکید براینکه جوانان بسیجی ظرفیت‌های بسیاری برای محصولات فرهنگی دارند، افزود: البته در مقابل نیازی که در کشور وجود دارد این فعالیت‌ها کم است.

وی تاکید کرد: بسیج، تشکیلات سازمانی نیست و بسیجیان مردم هستند و اگر امروز ملت ایران در مقابل آمریکا ایستاده، نشان دهنده بسیجی بودن این ملت است.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه نباید بسیج را از مردم جدا کنیم و درِ بسیج به روی هیچکس بسته نیست، گفت: تفکر بسیج القائی نیست و بسیج به عنوان تشکیلات مردمی صاحب تفکر، اندیشه و راهبرد و روش است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه به حمایت از طرح‌های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: از همه طرح‌های دانش بنیان حمایت می‌کنیم و اکنون ۱۰ طرح اساسی برای جهش تولید با وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت مطرح کرده ایم.

او گفت: از جمله این طرح‌ها، جهش تولید در محصولات راهبردی کشاورزی مانند گندم، جو، کلزا و ... است که بر اساس آن مهندسان بسیجی در کنار کشاورزان به ارتقای بهره وری آنان کمک می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مردمی بودن بسیج اشاره کرد و افزود: بسیج، تشکیلاتی مردمی دارای بصیرت سیاسی قوی است اما سیاست زده نیست و زیر چتر گروه و دسته بندی‌ها قرار نمی‌گیرد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه ۲۱ میلیون بسیجی داریم که با همه سلیقه و نگاه‌ها در بسیج فعالیت می‌کنند، گفت: در سراسر کشور برای بالا بردن سواد رسانه‌ای در فضای مجازی ظرفیت خوبی داریم.

وی در ادامه به حضور جوانان در بسیج اشاره کرد و با تاکید براینکه بسیج بدون جوان معنا ندارد، افزود: جوانان محور تحرک بسیج هستند، در طرح کمک‌های مؤمنانه ۸۰ درصد جوانان فعالند و در گروه‌های جهادی و پایگاه‌های بسیج ۹۰ درصد جوانان حضور دارند.

سردار سلیمانی  همچنین درباره پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به بسیجیان گفت: بسیجیان باید دین خود را به این پیام اداء و با تلاش و مجاهدت شبانه روزی تعابیر رهبر معظم انقلاب را عینیت بخشند.

وی در پایان تصریح کرد: بسیج تحت فرمان رهبر معظم انقلاب در مواجهه با چالش‌های اساسی به میدان می‌آید و نقش‌آفرینی می‌کند تا تهدیدات تبدیل به فرصت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha