ادارات آموزش و پرورش خراسان جنوبی از روز شنبه تعطیل هستند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز از روز شنبه هشتم آذر به مدت یک هفته تعطیل هستند.

محمدعلی واقعی روز پنجشنبه در نشست اضطراری شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش افزود: این تصمیم پیرو بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور، درخصوص نحوه اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها، متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹ و براساس دستورالعمل ارسالی از سوی وزارت آموزش و پرورش، اتخاذ شد.

وی گفت: به موجب ابلاغیه مورخه ۲۸ آبان ماه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش و با توجه به استمرار وضعیت بحران در شهرهای قرمز و موافقت هیات دولت، همه ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌هایی که در وضعیت قرمز قرار دارند یک هفته به حالت تعطیل کامل در می‌آیند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: فقط تعداد محدودی از افراد که به تشخیص مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق، حضورشان برای انجام به موقع ماموریت‌های اصلی و دارای فوریت اجتناب ناپذیر است در محل کار حضور پیدا خواهند کرد و مابقی کارکنان با استفاده از دورکاری مسوولیت‌های محوله را انجام خواهند داد.

وی افزود: در این ایام آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان به روال قبل و با نظارت و راهبری غیرحضوری مدیران مدارس و ادارات و کارشناسان مربوطه، استمرار خواهد داشت.

خراسان جنوبی که اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی در این استان به وضعیت هشدار بازگشته بود، بیش از ۲ ماه است که جزو استان‌های در وضعیت قرمز قرار دارد.

کلاس‌های درس مدارس خراسان جنوبی در مناطق قرمز با هدف قطع زنجیره بیماری و حفظ سلامت دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی از ۲۱ مهر ماه امسال غیرحضوری و سپس به صورت هفتگی تمدید شد.

با مصوبه ستاد مدیریت کرونا و تعطیل شدن کلاس‌های درس شهرستان خوسف از ۲۵ آبان ماه آموزش در همه شهرستان‌های این استان غیرحضوری است.

براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌های استان خراسان جنوبی که روز جمعه ۳۰ آبان منتشر شد، شهرستان‌های بیرجند، بشرویه، سرایان، طبس، فردوس، قاینات و نهبندان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) هستند و شهرستان‌های خوسف، درمیان، زیرکوه و سربیشه در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان و ۱۲ منطقه آموزشی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha