۸ آذر ۱۳۹۹، ۲۰:۰۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84126786
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

واحد تولید لنت ترمز متخلف در خرمدره پلمب شد

۸ آذر ۱۳۹۹، ۲۰:۰۹
کد خبر: 84126786
واحد تولید لنت ترمز متخلف در خرمدره پلمب شد

زنجان - ایرنا - رییس اداره استاندارد شهرستان ابهر گفت: یک واحد تولیدکننده لنت ترمز، در شهرستان خرمدره، که به دلیل تولید انبوه، بدون داشتن مجوز استاندارد و همچنین جعل علامت استاندارد بر روی بسته بندی محصولات فعالیت می‌کرد، پلمب و خط تولیدی آن واحد توقیف شد.

 امیرحاجی‌قربانی روز شنبه با اشاره به ضرورت استانداردسازی محصولات‌ افزود: به منظور بازرسی و انجام اقدامات اولیه جهت جمع آوری و توقیف فرآورده لنت ترمز خودرو تولید شده، به واحد مذکور مراجعه و علاوه بر محصولات تولید شده، دستگاه ها و ادوات مرتبط با تولید به دلیل تولید انبوه، بدون داشتن مجوز استاندارد و همچنین جعل علامت استاندارد روی بسته بندی محصولات پلمب شد.

وی  اضافه کرد: هرگونه تولید و عرضه لنت ترمز فاقد مجوز استاندارد و بی‌کیفیت، نقض حقوق مصرف کنندگان است، که در این راستا، از تولید محصولات بدون پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و بی کیفیت در استان، جلوگیری شده و بازار برای عرضه و فروش این گونه محصولات ناامن خواهد شد.

رییس، اداره استاندارد شهرستان ابهر، با  تاکید بر اینکه، تولید، توزیع و عرضه محصولات مشمول استاندارد اجباری بدون دریافت مجوز استاندارد ممنوع است از همشهریان  خواست، در صورت مشاهده مورد مذکور یا موارد مشابه، مراتب را جهت رسیدگی و برخوردهای قانونی از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد استان زنجان یا شهرستان ابهر اطلاع رسانی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اطلاع از اصالت محصول خریداری شده می توانند کد ۱۰ رقمی مندرج در ذیل علامت استاندارد را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کرده و با دریافت مشخصات محصول خریداری شده  نسبت به اصالت آن اطمینان حاصل کنند.

پیش از این نیز مدیرکل استاندارد استان زنجان  اعلام کرده بود که  بیش از ۸۰ درصد از محصولات تولیدی استان زنجان، با استانداردهای ملی مربوطه مطابق و دارای کیفیت مطلوب است که بر این اساس نمونه‌برداری لازم نیز انجام می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha