۱۸۰ آزمون کمیت فرآورده‌های بسته بندی در زنجان انجام شد

زنجان - ایرنا - سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان گفت: در راستای اجرای وظایف قانونی استاندارد در خصوص آزمون کمیت محصولات و فرآورده‌های بسته بندی شده در مراکز تولید و عرضه، ۱۸۰ نمونه در زنجان و شهرستان‌ها مورد بررسی و آزمون قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، صابر کاظمی روز یکشنبه در جلسه بررسی این آزمون ها، افزود: در این طرح که از مرداد سال گذشته اجرایی شد، ۵۰ درصد نمونه های مورد آزمون قبول و نمونه های مردودی برای انجام اقدامات قانونی به سازمان تعزیرات حکومتی استان زنجان معرفی شد.

وی اظهار داشت: کنترل و پایش وزنی محصولات بسته بندی شده جهت حفظ و صیانت از حقوق مصرف کنندگان است و فرآورده‌های تولیدی در محل تولید توسط کارشناسان اداره کل با استفاده از تجهیزات و ابزار دقیق توزین می شود.

این مسوول ادامه داد: پس از آزمون در صورت مغایرت وزن محصولات بسته بندی شده با کمیت درج شده از سوی تولیدکننده بر روی بسته بندی محصول، برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

سرپرست استاندارد استان زنجان خاطرنشان کرد: همشهریان عزیز می توانند در راستای اطمینان از صحت علامت استاندارد، کد ۱۰ رقمی مندرج در ذیل علامت استاندارد را به سامانه پیامک ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند.

وی گفت: شهروندان همچنین در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات سازمان ملی استاندارد ایران به آدرس inso.gov.ir منعکس کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha