۱۱ آذر ۱۳۹۹، ۷:۰۰
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84127781
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف آب در استان سمنان ۱۷ درصد افزایش یافت

۱۱ آذر ۱۳۹۹، ۷:۰۰
کد خبر: 84127781
مصرف آب در استان سمنان ۱۷ درصد افزایش یافت

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: ۱۷ درصد افزایش مصرف آب مشترکان این شرکت در بخش روستایی و شهری نیمه نخست امسال ثبت شد.

محمد طاهری روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان سمنان ۳۳ میلیون و ۶۰۵ هزار و ۳۴۲ متر مکعب آب آشامیدنی در نیمه نخست امسال مصرف کردند.
وی ادامه داد: میزان مصرف مشترکان آب و فاضلاب استان سمنان در مدت مشابه سال گذشته ۲۸ میلیون ۶۲۴ هزار و ۱۹ متر مکعب بود.
وی بیان کرد: مقایسه میزان مصرف آب در نیمه نخست امسال با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد امسال با وجود ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب، اما مصرف افزایش یافت و علت اصلی آن افزایش رعایت موازین بهداشتی در برابر شیوع ویروس کرونا است.
طاهری اظهار داشت: شیوع کرونا و افزایش نیاز آبی مشترکان برای رعایت نکات بهداشتی موجب افزایش مصرف آب آشامیدنی در بخش شهری و روستایی استان سمنان در نیمه نخست امسال شد.
وی تصریح کرد: نیمه نخست امسال مشترکان آب و فاضلاب استان سمنان چهار میلیون و ۹۸۱ هزار و ۳۲۳ مترمکعب آب بیشتر از سال گذشته مصرف کردند.
طاهری به راهکارهای کاهش مصرف آب اشاره کرد و گفت: شهروندان در این روزها باید برای شست‌وشوی دست‌ها به مدیریت مصرف آب توجه کنند و هنگام شست و شوی دست‌ها، شیر آب را ببندند.
وی یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب استان سمنان ۳۲۰ هزار و ۷۵۲ مشترک در بخش شهری و روستایی دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان خاطرنشان کرد: این شرکت دارای سه‌هزار و ۵۲۰ مشترک صنعتی و تولیدی و ۲۶۴ هزار و ۳۷۷ مشترک خانگی است.
در استان سمنان حدود یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود که هفت درصد از آن به مصرف خانگی اختصاص دارد.
۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان سمنان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha