احزاب پاکستان سکوت جهانی در برابر ترور شهید فخری‌زاده را محکوم کردند

اسلام‌آباد - ایرنا - احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان قدرت‌های استکباری و برخی همدستان منطقه‌ای آنان را عامل ترویج تروریسم دولتی دانسته و با اشاره به حمله تروریستی اخیر در تهران، سکوت جامعه جهانی در قبال شهادت دکتر فخری‌زاده دانشمند برجسته صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سمینار مشترک احزاب سیاسی و مذهبی تحت عنوان «همبستگی با فلسطین» روز یکشنبه در شهر "کراچی" پاکستان به همت حزب جماعت اسلامی و بنیاد حمایت از فلسطین پاکستان برگزار شد.

این مراسم به ریاست "حافظ نعیم الرحمان" رئیس حزب جماعت اسلامی در کراچی و همزمان با افزایش توطئه سازش با اسرائیل در منطقه و اقدام تروریستی روز گذشته در تهران و شهادت شهید محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد که سخنرانان آمریکا و رژیم صهیونیستی را عامل بی ثبات کردن منطقه و کشورهای اسلامی اعلام کردند.

شخصیت‌های پاکستانی گفتند، ترور دکتر فخری‌زاده دانشمندی که افتخار ملت ایران و جهان اسلام شناخته می‌شد نقض صریح قوانین بین المللی است و متأسفانه نهادهای مسئول جهانی قادر به جلوگیری از قانون شکنی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی نیستند.

آنان افزودند: دنیا در اوایل سال ۲۰۲۰ شاهد رویدادی دردناک ناشی از حمله آمریکا در بغداد و شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس بود و اکنون در واپسین روزهای سال حمله وحشیانه تروریست‌ها در ایران و به شهادت رساندن دکتر فخری‌زاده بود، اقدامی که ضایعه‌ای عظیم برای همه ما مسلمانان است.

مسئولان احزاب پاکستانی طی سخنانی در سمینار همبستگی با فلسطین این پرسش را مطرح کردند که آیا ترور دانشمند برجسته ایرانی نقض آشکار قوانین بین المللی و حقوق بشر نیست و اینکه چرا آمریکا و رژیم صهیونیستی موتور ترور خود را برای هدف قرار دادن دانشمندان و شخصیت‌های پرافتخار جهان اسلام روشن نگه داشته‌اند.

سناتور «تاج حیدر» از حزب مردم و «صابر ابومریم» دبیرکل بنیاد حمایت از فلسطین پاکستان نیز از دیگر سخنرانان این برنامه، اشتیاق شرم آور برخی حاکمان منطقه برای سازش با رژیم صهیونیستی را گام‌های هماهنگ شده قدرت‌های استکباری برای محو کردن مسئله فلسطین و هدف قرار دادن سایر ملت‌های مسلمان منطقه توصیف کردند.

آنان بر لزوم همصدایی جهان اسلام در برابر اعمال غیرقانونی آمریکا و رژیم صهیونیستی تاکید و خواستار جبهه مشترک ملت‌های منطقه برای مقابله با توطئه سازش شدند.

سناتور حزب مردم پاکستان، فلسطین را مظهر انسجام مسلمانان دانست و گفت: مسئله فلسطین مسئله جهان اسلام و تمام بشریت است و برای حل این بحران و سایر دغدغه‌های مسلمانان از جمله مسئله کشمیر باید تلاش‌های دیپلماتیک را بیشتر کنیم.

شخصیت‌های پاکستانی ضمن اعلام برائت با هرگونه طرح سازش با اسرائیل و تحمیل راهکارهای یکجانبه برای حل مسئله فلسطین تاکید کردند: برخی از زمزمه‌ها در داخل پاکستان توسط شخصیت‌هایی به اصطلاح روزنامه‌نگار و یا اندیشمند برای در نظر گرفتن روابط با صهیونیست‌ها محکوم به شکست است و مردم پاکستان یکصدا تعهد خود را برای حمایت از فلسطین براساس فرمان و اندیشه‌های "محمدعلی جناح" بنیانگذار فقید پاکستان اعلام می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha