هشدار دادسرای تالش به برگزاری مراسم در اماکن خصوصی

آستارا - ایرنا - دادسرای عمومی و انقلاب تالش به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، نسبت به برگزاری هرگونه مراسم و جشن و سرور در حیاط خلوت و اماکن خصوصی هشدار داد و به برخورد با عوامل اینگونه برنامه‌ها تاکید کرد.

گزارش روز دوشنبه روابط عمومی فرمانداری تالش به ایرنا حاکی است در بیانیه دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان که امروز به فرمانداری ارسال شده، آمده است؛ با توجه به اخبار و اطلاعات موثق واصله و بررسی اماکن، اشخاصی بی پروا و بدون مراعات سلامت عمومی، به برپای مراسم جشن و سرور در حیاط خلوت و اماکن خصوصی اقدام کرده و موجب تجمع اشخاص در محیط های بسته یا باز می شوند.

این امر سبب شیوع بیماری مهلک ناشی از انتقال ویروس کرونا می شود و این قبیل رفتارها، بی مسئولیتی و بی تفاوتی به حقوق عامه و شهروندی بوده و امنیت عمومی جامعه و سلامت مردم را به مخاطره انداخته است و بنا بر تحقیقات به عمل آمده از اشخاص بستری در بیمارستان های تالش و شهرهای مجاور، علت ابتلا و بیماری آنها شرکت در این گونه مراسم و ارتباط با ناقل ویرورس بوده است.

این بیانیه می افزاید؛ به جهت اهمیت سلامت عمومی، با عوامل مرتبط با مراسم و آئین ها به ویژه صاحبان املاک و اماکن خصوصی میزبان محافل و گردانندگان برنامه ها، وفق مقررات قانونی و خارج از نوبت برخورد خواهد شد.

فرماندار تالش نیز در هفته جاری در جلسه ستاد مقابله با کرونا با اشاره به اشغال همه ۱۲ تخت بخش آی سی یو بیمارستان، از به صدا درآمدن زنگ هشدار کرونا در این شهرستان خبر داده و ارتقای آگاهی عمومی بخصوص روستانشینان را در خصوص خطرات این بیماری خواستار شده بود.

روز گذشته نیز دادگاه بخش حویق تالش، عوامل برگزاری ۲ آئین عروسی و عزا را به اتهام اقدام علیه بهداشت و سلامت عمومی احضار کرده بود.

شیوع ویروس کرونا همه کشورها را با خسارات مالی و جانی رو به رو کرده و بهترین راهکار قطع زنجیره انتقال آن، خودداری از تجمعات مردمی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی است.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha