محمدحسن میرزایی روز سهشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ۱۵۵ دفتر پیشخوان در مناطق شهری همدان وجود دارد که همه دفاتر پیشخوان شهری به شبکه دولت وصل شدند.
وی اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاکید کارشناسان بهداشتی به پرهیز از تجمع، از شهروندان درخواست می شود امور اداری خود را از طریق این دفاتر پیگیری کنند.
مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری همدان ادامه داد: بنابراین شهروندان می توانند برای ثبت درخواست و پیگیری امور اداری به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.
وی توضیح داد: متقاضیان برای پیگیری امور اداری و خدماتی نظیر دریافت کنتور آب و گاز نیازی به حضور در اداره مربوطه ندارند بلکه از طریق ثبت درخواست در دفتر پیشخوان می توانند مطالبه خود را پیگیری کنند.
مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری همدان ادامه داد: پس از ثبت درخواست در دفاتر پیشخوان، این نامه به نهاد مربوطه ارسال شده و آنها پس از پیگیری درخواست پاسخ را به دفتر پیشخوان داده و به صورت اتوماتیک پیامکی برای متقاضی به عنوان پیگیری جواب درخواست از دفتر پیشخوانی که نامه را ثبت کرده ارسال می شود.
میرزایی افزود: این اقدام علاوه بر اینکه از ازدحام مردم در اداره ها و تلف شدن وقت آنها جلوگیری می کند موجب آسان سازی فرایند دسترسی، کاهش مراجعات مستقیم مردم به دستگاه های اجرایی و کاهش تردد آنها به ادارهها می شود.
نظر شما