خراسان جنوبی به عنوان استان امن برای سرمایه‌گذاری مطرح است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی با این امنیت مثال‌زدنی به عنوان یکی از استان‌های امن برای سرمایه‌گذاری مطرح است.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، حمید ملانوری در نشست با فرمانده مرزبانی و فرمانده مرکز آموزشی محمد رسول الله (ص) خراسان جنوبی افزود: نگهداری و نگهبانی مرز، کار بسیار سخت و دشواری است و هوشیاری دقیقی را می‌طلبد.

وی گفت: برنامه‌ریزی درست، فرماندهی همه جانبه و آماده بودن همه عوامل به لحاظ توانایی از مهمترین نیازها در مدیریت مرز است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مرزهای استان، تاکید کرد: مدیریت شایسته و تلاش مستمر نیروهای مرزبانی، مرزهای خراسان جنوبی را به امن‌ترین مرزهای کشور تبدیل کرده و امنیت پایداری را برای منطقه رقم زده است.

وی گفت: این امنیت سبب می‌شود ما بتوانیم برای استفاده از ظرفیت‌های استان زرخیزمان درست برنامه‌ریزی کنیم.

ملانوری افزود: این امنیت، اصلی‌ترین نیاز برای سرمایه‌گذاری های دولت و بخش خصوصی است که باید با همکاری دوسویه دولت و بخش خصوصی حفظ و تقویت شود.

وی با اشاره به شرایط حاکم بر مرز متذکر شد: نیروهای مرزبانی صبورانه و ایثارگرانه با همه سختی‌ها کنار آمده‌اند تا مردم در آسایش و آرامش باشند.

وی گفت: مردم به ویژه مرزنشینان عزیز هم حضور این نیروها را قدر می‌دانند.

رییس شورای تامین استان خراسان جنوبی، امنیت را از نیازهای ضروری دانست و اظهار داشت: در سایه این امنیت است که رونق در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و توسعه رقم می‌خورد.

وی با تاکید بر اینکه مرزهای افغانستان برای کشور خیلی مهم است گفت: این مرز در صادرات و مبادلات تجاری کشور نقش بسیار مهمی دارد.

ملانوری افزود: بهبود شرایط در مرزها، رونق فضای کسب و کار را در داخل استان و حتی کشور به همراه دارد.

در این نشست سردار مسروری فرمانده مرزبانی و سرهنگ سورگی فرمانده مرکز آموزش محمد رسول الله (ص) گزارش جامعی از شرایط مرز و آموزش نیروهای مرزبانی ارائه کردند.

استان خراسان جنوبی در چهار شهرستان نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha