۶۵۵ طلبه خواهر و برادر در استان سمنان خدمات کرونایی دارند

سمنان-ایرنا- مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان گفت: طلبه‌های جهادی استان به تعداد ۴۰۵ خواهر و ۲۵۰ برادر، مشغول ارائه خدمات در امور اجتماعی و دینی برای رفع نیازهای جامعه در دوران کرونا هستند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن رستمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حوزه علمیه در کنار وظیفه اصلی خود که گسترش فرهنگ دینی است، سعی دارد تا در همه مشکلات نیز در کنار مردم باشد. 

وی ادامه داد: حمایت از مردم به عنوان یک رسالت مدنظر است و حوزه علمیه در مباحث خدمات اجتماعی از جمله سیل، زلزله و شیوع کرونا حضور گسترده‌ای داشته است. 

رستمیان بیان کرد: کمک به خدمه و پرستاران در بیمارستان ها، حضوریافتن بر بالین بیماران کرونایی برای افزایش روحیه آنان، تهیه و توزیع آبمیوه‌های طبیعی و ارائه مشاوره‌های مذهبی، از جمله خدمات طلبه‌های جهادی به بیماران کرونایی است. 

وی خاطرنشان کرد: طلاب جهادی در بحث تطهیر و تدفین درگذشتگان از کرونا نیز اقدام‌های قابل توجه دارند و با حضور در کنار خانواده‌ها، کاهش‌دهنده غم بازماندگان هستند و تمام موارد شرعی تطهیر و تدفین را انجام می‌دهند. 

رستمیان اضافه کرد: ایجاد کارگاه‌های دوخت ماسک و گان از خدمات خواهران است که در حال حاضر نیز این کارگاه‌ها فعال است و به فعالیت خود ادامه می‌دهند. 

وی به اجرای طرح وصال توسط طلبه های جهادی اشاره کرد و افزود: بدون شک عیادت از بیماران کرونایی امکان‌پذیر نیست اما طلبه‌ها با اجرای این طرح بر بالین بیماران حاضر می شوند و با برقراری تماس تصویری با خانواده‌، علاوه بر انجام عیادت مجازی به تقویت روحیه بیماران برای به سلامت طی کردن دوره بیماری کووید۱۹ کمک می‌کنند.

رستمیان تصریح کرد: طلبه‌های جهادی هیچ‌گونه هزینه‌ای از بیمارستان‌ها و خانواده متوفیان دریافت نمی‌کنند و تمامی فعالیت این افراد جهادی است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان گفت: از همه خیران می‌خواهیم تا با ارائه خدمات به مردم از جمله ارائه کمک هزینه به آسیب‌دیدگان کرونا، کمک به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، تهیه و بسته‌بندی آبمیوه‌های طبیعی و خرید تبلت هوشمند برای تحصیل دانش‌آموزان، تلاش کنند تا با کمک یکدیگر جامعه از این روزهای سخت به سلامت عبور کند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha