دانش‌آموزان ۱۳۷ روستای خراسان شمالی به شبکه آموزش دسترس ندارند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: دانش‌آموزان ۱۳۷ روستای استان به شبکه ملی آموزش صدا و سیما دسترس ندارند و نمی‌توانند از برنامه‌های این شبکه بهره ببرند.

عباس سعیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه شبکه استانی صدا و سیما در استان، برنامه ای برای آموزش ندارد، اظهار داشت: دریافت برنامه های شبکه ملی آموزش در روستاهای سخت گذر و دورافتاده، بویژه در شهرستان مرزی راز و جرگلان ممکن نیست.

وی با اشاره به اینکه با تعطیلی مدارس، آموزش به فضای مجازی کشیده شده است، گفت: تاکنون ۳۰ درصد از دانش آموزان استان وارد شبکه شاد نیز نشده و نتوانسته اند از آموزش در فضای مجازی بهره ببرند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با وجود تعطیلی مدارس، برخی معلمان در روستاها با حضور در مناطق عشایری، درسنامه ها و محتواهای آموزشی را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند.

سعیدی گفت: دانش آموزان عشایر استان که دسترسی به شبکه آموزش تلویزیون و یا فضای مجازی ندارند، با حمایت های راهبران و معلمانی که به صورت خودجوش در مناطق حضور یافته اند، محتواهای درسی را دریافت کرده اند.

وی درباره حضور نیافتن ۳۰ درصد از دانش آموزان در شبکه شاد اظهار داشت: حضور نیافتن این تعداد دانش آموز در فضای مجازی به معنای بازماندن از آموزش نیست، زیرا کلاس ها به صورت حضوری تشکیل شده است.

سعیدی گفت: در روستاها و مناطق عشایری، تعداد دانش آموزان کم است و رعایت پروتکل های بهداشتی نیز کار سختی نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: در تعطیلی ۲ هفته اخیر هم دانش آموزان برخی مدارس در روستاها و یا مناطق عشایری، درسنامه ها و محتواهای درسی را دریافت کرده اند.

۱۸۰ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار مدرسه خراسان شمالی زیر نظر ۱۴ هزار معلم تحصیل می کنند.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha