۱۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 84133466
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مه غلیظ دید افقی در جاده بوکان - شاهین‌دژ را کاهش داد

مهاباد- ایرنا- سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوکان گفت: مه غلیظ دید افقی در جاده بوکان به شاهین‌دژ را کاهش داده و رانندگان را مجبور به استفاده از چراغ مه‌شکن کرد.

هاوری شمس‌اللهی روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم‌اکنون دید افقی در برخی گردنه‌ها و این مسیر به کمتر از ۲۰۰ متر رسیده است که رانندگان باید در این مسیر هنگام تردد از چراغ مه‌شکن استفاده و فاصله طولی را رعایت کنند.

وی افزود: به دلیلی برودت هوا بیش از ۱۰ کیلومتر از مسیر جاده بوکان به شاهین‌دژ از روستای "داش‌آغل" تا روستای جوانمرد از توابع بخش سیمینه بوکان دچار یخ‌زدگی شده که عملیات نمک‌پاشی آن توسط پرسنل اداره راه انجام شده است.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوکان اضافه کرد: برای پاکسازی این محور صبح امروز ۱۰ تُن نمک و ماسه برای ۱۰ کیلومتر مصرف شده است.

شمس‌اللهی گفت: بارش برف طی روزهای آذرماه امسال باعث شده که دیگر محورهای بوکان نیز لغزنده باشد که رانندگان باید با رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی در محورهای مواصلاتی این شهرستان حرکت کنند.  

وی افزود: از ابتدای شروع برف در این شهرستان تاکنون ۶۳۷ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان برف‌روبی شده است.

وی از رانندگان وسایل نقلیه به‌ویژه خودروهای مسافرکش روستایی خواست ضمن استفاده از زنجیرچرخ تا قبل از پایان عملیات برف‌روبی از تردد در محورهای روستایی و سخت‌گذر خودداری کنند.

سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوکان بیان کرد: با توجه به کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در این محورها، رانندگان نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به مسافرت کنند.

در حوزه استحفاظی بوکان در جنوب آذربایجان غربی ۷۸۰ کیلومتر راه وجود دارد که ۱۴۲ کیلومتر آن راه اصلی و فرعی درجه یک و مابقی را راه‌های روستایی تشکیل می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha