۱۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۴
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84135268
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آماده‌باش ۱۷۴ تیم امدادی و عملیاتی در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به ورود سامانه جدید بارشی به استان و صدور اخطاریه هواشناسی، ۱۷۴ تیم امدادی و عملیاتی در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

سید ابوالحسن میرجلیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تیم‌ها برای مقابله با حوادث احتمالی بارندگی رگباری شدید و یخبندان در استان آماده‌باش هستند.

وی بیان کرد: تیم‌های امدادی و عملیاتی مدیریت بحران شامل نیروهای راهداری، تکنسین‌های اورژانس، پلیس راه، شهرداری به‌ویژه آتش‌نشانی و هلال احمر تا سه‌شنبه برای مدیریت حوادث در آماده‌باش کامل هستند.

میرجلیلی با بیان اینکه کشاورزان، دامداران، عشایر و گلخانه‌داران تدابیر لازم را برای کاهش خسارات احتمالی انجام دهند، اضافه کرد: با توجه به وقوع برف در گردنه‌های خراسان جنوبی، مردم در صورت سفر ضروری ضمن رعایت نکات ایمنی و وسایل مورد نیاز سفر زمستانی را همراه داشته باشند.

 وی از فرمانداران تمامی شهرستان ها خواست که ضمن آماده باش کامل نیروهای امدادی و عملیاتی شهرستان به ویژه در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری و با تشکیل ستاد مدیریت بحران شهرستان، تدابیر لازم را انجام دهند.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد که به تدریج از اوایل وقت فردا (یکشنبه) با ورود سامانه بارشی وزش باد، افزایش ابر و بارش باران و در برخی نقاط رعد و برق پیش بینی می‌شود.

اوج فعالیت سامانه بارشی از عصر یکشنبه تا بعدازظهر دوشنبه اعلام شده و در نقاط سردسیر استان هم بارش برف قابل پیش بینی است، همچنین بارش‌ها تا صبح سه‌شنبه در منطقه ادامه خواهد داشت و وقوع روان آب و آبگرفتگی معابر عمومی برای نواحی مرکزی، جنوبی و شرقی خراسان جنوبی قابل پیش بینی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha