به گزارش ایرنا از اعلام روز شنبه سازمان بازرسی شهرداری تهران، «پیروز حناچی» این دستورالعمل را با هدف ارتقای کمی و کیفی رسیدگی به انتقادات شهروندان، همسانسازی نقطه نظرات ستاد، اجرا و ارتقای مشارکت و رضایت عمومی و سلامت اداری ابلاغ کرد.
وی در این ابلاغیه تاکید کرد: مرکز نظارت همگانی سازمان بازرسی(۱۸۸۸) درگاه واحد دریافت انتقاد، شکایت، قدردانی و پیشنهاد شهروندان با بیش از یک دهه سابقه فعالیت در حوزه ارتباط مردمی به عنوان چشم بینا و گوش شنوای شهرداری، همواره در جهت مدیریت مطلوب شهری پیشرو بودهاست.
شهردار تهران تقویت روحیه مسئولیتپذیری و جذب مشارکتهای معنادار شهروندان را مستلزم افزایش شفافیت سازمانی، نهادینهسازی فرهنگ نظارت همگانی، پاسخگویی مدیران و تحقق مطالبات عمومی ذینفعان شهری برشمرد.
وی در این باره تصریح کرد: لازمه این امور مشخص کردن خطمشیها و تعیین مکانیزمهای رسیدگی و پاسخگویی کیفی و سریع به نقطه نظرات و پیامهای سیستمی شهروندان در سامانه ۱۸۸۸ است.
همچنین در این دستورالعمل الزامات قانونی و اسناد بالادستی، ملاحظات سازمانی و اولویتهای ارجاع، فرآیند کامل رسیدگی، مکانیزم و رویههای پاسخگویی حسب موضوعات و مصادیق پیامها، فرآیند رسیدگی و پاسخگویی به پیامهای مردمی، مکانیزم نظارت ۱۸۸۸ در خصوص پیامهای ۱۳۷، مکانیزم رصد و کنترل کارتابل حوزههای اجرایی و مکانیزم ارزیابی حوزههای اجرایی از سوی ستاد ۱۸۸۸ ابلاغ شدهاست.
نظر شما