۱۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۰۹
کد خبرنگار: 2961
کد خبر: 84135475
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ هکتار اراضی دولتی بافق رفع تصرف شد

۱۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۰۹
کد خبر: 84135475
۱۰ هکتار اراضی دولتی بافق رفع تصرف شد

یزد- ایرنا - رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بافق گفت: مقدار ۱۰ هکتار از اراضی دولتی متعلق به این نهاد در روستاهای گزستان و هریسک این شهرستان طی هفته گذشته آزاد سازی و رفع تصرف شد.

علیرضا طالعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  بدون ذکر ارزش ریالی زمین‌های تصرف شده افزود: این رفع تصرف با هدف حفاظت از عرصه‌های دولتی، ملی و انفال و در اجرای حکم قضائی انجام شده است.

وی با بیان اینکه قبلا به متصرفان هشدار داده شده بود که از تصرف زمین‌های دولتی خودداری کنند افزود: بی توجهی افراد سودجو  و توجه نکردن به قانون و صورتجلسه ۲۰ شهریور ۹۹ در حضور روستائیان، سبب شد تا بنیاد مسکن با هماهنگی دادستان شهرستان نسبت به جمع آوری مصالح ، تخریب ساخت و ساز و آزادسازی زمین‌های تصرف شده اقدام کند.

این مسوول ادامه داد:  با حضور یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بافق، شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی و همچنین فرماندهی پاسگاه انتظامی کوشک نسبت به آزادسازی مرحله اول اراضی تصرفی اقدام شد.

به گفته رییس بنیاد مسکن بافق، در آینده نزدیک،دیگر تصرفات غیر مجاز در اراضی ملی و همچنین اراضی دولتی متعلق به این بنیاد در سطح روستاهای بخش مرکزی نیز که افراد فرصت طلب بدون مجوز تصرف و همچنین ساخت و ساز غیر مجاز کرده‌اند اقدام خواهد شد و مسوولیت هرگونه عواقب ناشی از آن بر عهده متصرفین است.

وی با هشدار به کسانی که به صورت غیرمجاز اقدام به تصرف غیرقانونی و ساخت و ساز بنا در زمین‌های ملی و دولتی می‌کنند تاکید کرد: ماموران حفاظت بنیاد مسکن و منابع طبیعی با آمادگی کامل با هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی به صورت قاطع برخورد می‌کند و کوچک‌ترین اغماضی نخواهند داشت.

طالعی خاطرنشان کرد: حفظ و حراست از اراضی ملی، منابع طبیعی و جنگل‌ها به عنوان میراث ماندگار، وظیفه تمامی افراد جامعه است و از اهالی ساکن روستاها به ویژه شوراهای اسلامی و دهیاران خواست تا با مشاهده هرگونه زمین‌خواری مراتب را به بنیادمسکن یا منابع طبیعی بافق گزارش دهند.

رییس بنیاد مسکن بافق تصریح کرد:تمامی روستاییان واجد شرایط که ساکن دائم در روستا و فاقد منزل مسکونی باشند و تاکنون نیز از هیچکدام از تسهیلات بنیاد مسکن استفاده نکرده‌اند می‌توانند با معرفی نامه از شورای اسلامی روستا و به بنیاد مراجعه و برابر ضوابط نسبت به دریافت زمین مسکونی اقدام کنند.

قبل از این نیز هفت هزار متر مربع از اراضی تصرف شده دولتی شهرستان بافق از دست افراد سودجو و فرصت طلب خلع ید و به دولت بر گردانده شد.

وسعت اراضی بافق افزون بر یک میلیون هکتار است که ۹۲ درصد آن عرصه‌های منابع طبیعی و دولتی و بقیه عرصه‌های شهری و روستایی و حاشیه آن‌هاست است .

مرکز این شهرستان ۵۰ هزار نفری در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha