۲۱۱ کیلومتر فیبر نوری در کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست

گچساران- ایرنا- سرپرست شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۱۱ کیلومتر فیبر نوری در قالب سه طرح در مناطق باشت، چرام، یاسوج، کاکان و سی سخت در حال اجراست.

هادی امیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح فیبر نوری باشت به چرام به طول ۱۳۰ کیلومتر در سه فاز مهمترین طرح توسعه زیرساخت های مخابراتی کهگیلویه و بویراحمد است که در دهه فجر امسال بهره برداری می شود.

وی بیان کرد: این طرح در قالب فازهای باشت به کزنگان با پیشرفت فیزیکی۱۰۰ درصد، کزنگان به بناری با پیشرفت ۹۵درصد و بناری به چرام با ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است.  

سرپرست شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:طرح فیبر نوری باشت به چرام با ۱۸ میلیارد ریال اعتبار اجرا می شود.

امیری عنوان کرد: طرح فیبر نوری یاسوج به سی سخت به طول ۴۳ کیلومتر و پیشرفت فیزیکی ۸۰درصد از دیگر طرح های های مهم مخابرات استان است.

وی عنوان کرد: این طرح با هشت میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست.

سرپرست شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: طرح فیبر نوری یاسوج به کاکان به طول ۳۸ کیلومتر و  پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد دیگر پروژه مهم استان است.

امیری بیان کرد: این طرح نیز با ۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام می شود.

وی ابرازامیداری کرد: با تکمیل این طرح ها شاهد پایداری شبکه ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد شامل تلفن های ثابت، همراه و اینترنت باشیم.

وی همچنین از احداث ۹کیلومتر شبکه فیبر نوری در مناطق مختلف استان در سال جاری خبر داد.

وی بیان کرد: احداث فیبرنوری در شهرستان بهمئی به طول چهارکیلومتر و پروژه فیبر نوری در بخش سپیدار و روستای کوشک شهرستان بویراحمد به طول پنج کیلومتر از جمله این طرح هاست.

وی گفت: بهره برداری از این طرح ها منجر به بهبود خدمات شبکه های ارتباطی و رضایتمندی مردم این مناطق شده است.

امیری با اشاره به اینکه یکی از گلایه های مردم منطقه دشمن زیاری، قلعه رئیسی و دیشموک ضعف زیرساخت های ارتباطی است افزود: برای رفع این مشکل طرح تعویض فیبر نوری از دو راهی راک تا قلعه رئیسی به طول ۱۴ کیلومتر در چند روز آینده کلنگ زنی می شود.

سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد همچنین به پروژه فیبر نوری آب شیرین به بن پیر گچساران به طول ۴۵ کیلومتر اشاره کرد و گفت: استعلامات لازم برای اجرای این پروژه انجام شده و پس از تامین تجهیزات فیبر نوری عملیات اجرای آن آغاز خواهد شد.

پیش از این طرح های فیبر نوری در ۷۰۰ کیلومتر از جاده های مواصلاتی استان انجام شده بود.

هم اکنون ۸۳ هزار و ۵۶۵ شماره تلفن ثابت و یک میلیون و ۱۶۱ هزار و ۶۷ تلفن همراه در کهگیلویه وبویراحمد وجود دارد.

کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha