میزان بارش‌های هفته آینده ناچیز برآورد می شود

تهران - ایرنا - موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو اعلام کرد:با توجه به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی شده برای هفته آینده، وقوع بارش‌ها در بیشتر مناطق کشور ناچیز در برخی از نواحی واقع در شمال و شمال غرب کشور مورد انتظار است.

به گزارش روز یکشنبه موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، وقوع بارش‌ها برای هفته جاری در نواحی واقع در غرب، جنوب، جنوب غرب، شرق، مرکز و شمال کشور پیش‌بینی شده است.
بارش‌ها به طوری است که در برخی از استان‌ها ازجمله فارس، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، یزد، کرمان و خراسان جنوبی می تواند با ریسک وقوع سیلاب همراه باشد.

همچنین سازمان هواشناسی نسبت به بارش شدید باران همراه با وزش باد شدید در مناطق سردسیر و بارش برف در مناطق مرتفع در نیمه شمالی استان بوشهر، نیمه شمالی و غرب فارس و نیمه شمالی کرمان هشدار داد.

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار قرمز، ضمن پیش‌بینی بارش شدید باران در مناطقی از استان‌های بوشهر، فارس و کرمان، هشدار داد که فعالیت این سامانه در روزهای یکشنبه و دوشنبه، مخاطراتی از جمله طغیان رودخانه‌ها، سیل، خسارت به محصولات کشاورزی و لغو و تاخیر پروازها را در پی خواهد داشت.

گزارش تازه شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهد میزان بارندگی‌های کشور از ابتدای مهر تا پانزدهم آذرماه سال‌جاری به ۵۵.۴ میلیمتر رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha