تکمیل شبکه فاضلاب میناب به بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان با بیان اینکه اجرای تصفیه خانه فاضلاب میناب در سه مرحله و برای ۷۳ هزار نفر جمعیت تعریف شده، گفت: برای اتمام کامل هر سه مرحله و کل شبکه فاضلاب شهر میناب، اعتباری افزون بر ۳ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال نیاز است.

فریدون همتی روز یکشنبه در جریان بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهر میناب اظهار داشت: هر مرحله این تصفیه خانه حدود هفت هزار و ۶۲۰ مترمکعب ظرفیت تصفیه دارد که در مجموع سه مرحله آن ۲۲ هزار و ۸۶۰ مترمکعب فاضلاب در شبانه روز تصفیه خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای جمع آوری فاضلاب میناب، باید ۳۲۵ کیلومتر شبکه اصلی و فرعی، هشت کیلومتر خط انتقال و سه ایستگاه پمپاژ اجرا شود..

استاندار هرمزگان تصریح کرد: مرحله نخست تصفیه خانه با پیشرفت حدود ۸۰ درصدی با هشت کیلومتر خط انتقال و ۳۷ کیلومتر شبکه فرعی و اصلی اجرا شده که تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی اعتبار مورد نیاز این مرحله را ۶۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از ابتدای شروع پروژه تا پایان سال ۱۳۹۸، نزدیک به ۵۳۰ میلیارد ریال هزینه شده و ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب در سال جاری دارد.

شهرستان میناب در ۹۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده و دومین شهرستان بزرگ این استان پس از بندرعباس مرکز هرمزگان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha