۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۹:۴۳
کد خبرنگار: 2199
کد خبر: 84138740
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۱۵۰ میلیارد ریال برای پروژه‌های بازآفرینی استان زنجان تخصیص می‌یابد

زنجان - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور گفت: برای تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار تکمیل پروژه‌های بازآفرینی شهری در استان زنجان، برنامه ریزی می‌شود تا روند اجرای این پروژه‌ها سرعت یابد.

به گزارش ایرنا، مهدی عبوری شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان زنجان افزود: دغدغه امروز مسوولان استان زنجان حل معضل سکونتگاه های غیررسمی است که باید به ساکنان این مناطق که جزو اقشار کم برخوردار جامعه هستد، رسیدگی ویژه ای شود.

وی ادامه داد: زنجان از استان هایی است که جمعیت ساکن در سکونتگاه های غیر رسمی آن به سرعت در حال کاهش است که این مهم نشان از هماهنگی و اقدامات مسوولان متولی این بخش دارد چرا که ۸۵ هزار ساکن در این مناطق به ۵۲ هزار نفر جمعیت کاهش رسیده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور گفت: پروژه های سکونتگاه‌های غیررسمی در هشت منطقه استان زنجان تعریف شده که در گذشته اولویت این پروژه ها در منطقه صفرآباد و بی‌سیم بود و بقیه آن در بافت های ناکارآمد از جمله محله اصغریه، زینبیه، حسینیه و دباغ ها است.
عبوری تا کید کرد: انتقال مردم از کوی فلسطین به مناطق بهتر طرح های مطلوبی محسوب می شود که در استان زنجان در دست اجرا است.
وی اظهارداشت: حدود ۲۵ پروژه فعال برای بازآفرینی شهری در استان وجود دارد که تکمیل این نیازمند ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری کشور گفت: به حتم برای تخصیص این رقم برنامه ریزی می کنیم تا در اختیار استان زنجان قرار بگیرد و به اتمام پروژه ها کمک کند.
عبوری به موضوع تخصیص اعتبار به اجرای پروژه سبزه میدان اشاره کرد و افزود: ۲ برابر اعتبار تخصیص یافته سال گذشته برای این پروژه تخصیص می دهیم و مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان این مهم را در جلسه هیات عامل مصوب کنند تا در اختیار استان از محل سرمایه ای که داریم، قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه استان زنجان پروژه های خوبی سرمایه گذاری شروع کرده که بخش زیادی از این در حال نتیجه رسیدن است، اظهار داشت: به شهردار زنجان اطمینان داده می شود که در خصوص تخصیص منابع مالی برای اجرای پروژه های شهری کمک‌ خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری کشور گفت: در تامین قیر استان زنجان نقش ویژه ای داریم در ماده ۱۶  قانون نوسازی که ۵۰ درصد سهم‌ دولت در بافت های فرسوده است که با توجه به پیگیری های انجام شده تا پایان سال ۹۶ تسویه شده و برای سال های ۹۷ و ۹۸ نیز در سامانه بدهی های دولت ثبت می‌شود که این مهم نیز تا پایان سال‌جاری تسویه خواهد شد.
عبوری یادآوری کرد: در بافت فرسوده و سکونتگاههای غیر رسمی در خصوص کمک های ما اطمینان ویژه داشته باشید و به مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان اختیارات کامل داده شده است و از محل اعتبارات سرمایه ای به حتم کمک خواهیم کرد تا منطقه به منطقه سکونتگاههای غیر رسمی کاهش یابد و این مناطق آباد شود و با تعامل بسیار خوب مشکلی از مشکلات مردم را مرتفع کنیم.
وی اضافه کرد: تلاش ما این است که همه پروژه ها به پایان رسیده و پروژه های جدیدی را تعریف کنیم‌، شاید تعدد پروژه ها کمکی نکند اما اگر دو یا سه پروژه محوری در استان تعریف شود کمک خواهیم کرد.


پایان پروژه های بازآفرینی شهری نیازمند اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریالی است
مدیرکل راه شهرسازی استان زنجان نیز گفت: پروژه‌های بازآفرینی شهری در محلات هدف شهرهای زنجان، قیدار، خرم دره و ابهر تعریف شده است.
مسعود بیات منش با بیان اینکه شهر زنجان حدود ۴۳۷ هزار نفر جمعیت دارد، اظهارداشت: این شهر هشت سکونتگاه غیررسمی با ۵۲ هزار نفر جمعیت به مساحت ۲۳۷ هکتار دارد.
وی یادآوری کرد: ۲۵ پروژه  از کل منابع بازآفرینی داریم که بیش از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
مدیرکل راه شهرسازی استان زنجان گفت: برای این تعداد پروژه درخواست داریم از منابع ۲ صفر چهار، ۲ صفر ۶ و ۲ صفر ۲۸ و منابع داخلی بتوانیم در این دولت به بهره‌برداری برسانیم.
بیات منش ادامه داد: این پروژه ها با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار به پایان می رسد.
مدیرکل راه شهرسازی استان زنجان گفت: پروژه های داود قلی و دلجویی در شهر زنجان منابع خوبی برای شرکت باز آفرینی است.
بیان منش افزود: درخواست داریم طرح اقدام ملی در محلات هدفی در بافت های فرسوده که قیمت تملک زمین پایین است، اجرا شود تا در این مناطق محرک توسعه باشیم.
 وی خاطرنشان کرد: ضلع جنوبی زنجان پایین خیابان امام با توجه به عدم تولید مسکن خالی از سکونتگاه می شود که با دست خود از طرفی دیگر به سکونتگاه های غیر رسمی اضافه می کنیم که باید ورود پیدا کنیم.
مدیر کل راه شهرسازی استان زنجان گفت: این موارد منابعی است که حالت سرمایه گذاری برای شرکت بازآفرینی شهری و دولت دارد.
بیات منش تاکید کرد: با گردش سرمایه این شرکت در این منطقه هم توسعه فیزیکی و عمرانی اتفاق می افتاد و هم بازگشت جمعیت محقق می شود.
وی به جابجایی سکونتگاه اشاره کرد و افزود: سه سکونتگاه داریم که به نتیجه رسیدیم باید جابجایی اتفاق افتد که از جمله چندین منزل مسکونی در زیر محله حسینیه، کوی فاطمیه و کوی فلسطین است.
مدیرکل راه شهرسازی استان زنجان گفت: با اولویت به ۱۴۰ واحد مسکونی در قالب کلید به کلید در طرح اقدام ملی تعریف کرده ایم که با مشارکت شهرداری اقدام شود.
بیات منش اضافه کرد: در پروژه اسلام آباد و بی سیم با توجه به اجرای پروژه مسکن مهر و اقدام ملی تراکم جمعیت کاهش می یابد و به نرم خود می رسد.
وی افزود: در بی سیم مشکل زیر ساخت ها و شبکه معابر است که در این منطقه ۱۳ هکتار زمین بنیاد مستضعفان را داریم که مکاتبه شده تا از ظرفیت این زمین استفاده شود و جابجایی اتفاق افتد.
مدیرکل راه شهرسازی استان زنجان گفت: از طرفی نیز زمین معطلی در بی سیم وجود دارد که با پیگیری نمایندگان مجلس زنجان از محل منابع ۳۰ درصدی به اجرای طرح تفصیلی این منطقه کمک کنیم.
 بیات منش از کمک ۳۰۰ میلیارد ریالی شرکت بازآفرینی شهری به پروژه سبزه خبرداد و یادآوردی کرد: این پروژه در حال حاضر فعال است که انتظار می رود تا پایان دولت به اتمام برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha