۱۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۹:۰۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84139505
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تلفن ۱۱۵ کردستان بیش از ۲۸۰ هزار بار به صدا در آمد

سنندج - ایرنا - رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از اول امسال تاکنون تلفن ۱۱۵ استان بیش از ۲۸۰ هزار بار برای انجام ماموریت‌های مختلف به صدا درآمد.

به گزارش ایرنا، رضا پیرا عصر سه‌شنبه در گفت ‌و گوی خبری اظهار داشت: از اول فروردین تا ۱۶ آذر سال گذشته ۱۵۳ هزار و۱۱۲ مورد تماس تلفنی با مراکز ۱۱۵ استان گرفته شده که این میزان در سالجاری به دلیل شیوع ویروس کرونا به ۲۸۰هزار و ۹۷۰ مورد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه بخشی از تماس‌های تلفنی با این مراکز مزاحمت‌های تلفنی است، گفت: از این افراد درخواست می‌شود از این کار پرهیز کنند چون با این مزاحمت‌ها ممکن است جان افراد نیازمند به درمان را به خطر بیندازند.

 رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان به ماموریت‌های انجام شده توسط اورژانس استان در سال جاری اشاره کرد و افزود: از اول امسال تاکنون ۳۹ هزار و ۱۲۹ مورد عملیات توسط اورژانس و فوریت‌های پزشکی ثبت شده است.

وی اضافه کرد: از این میزان حوادث پیش آمده ۶هزار و ۶۹۲ مورد حوادث جاده‌ای و شهری بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش روبرو شده است.

پیرا تعداد آمبولانس‌های فعال در اورژانس پیش بیمارستانی استان را ۱۱۰ دستگاه اعلام کرد و گفت: همچنین در این مرکز  ۲ دستگاه موتورلانس وجود دارد و توسعه این حوزه نیازمند مشارکت خیرین است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: هم‌اکنون در زمینه اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث ۴۵۰ نفر نیروی کار آزموده و متخصص در پایگاه‌های استان فعالیت دارند.

وی تاکید کرد: ورود به رشته فوریت‌های پزشکی و اورژانس پیش‌بیمارستانی نباید از روی نیاز و رفع بیکاری باشد و دانشجویان باید توجه داشته باشند ورود به این حوزه دلی چون دریا و همتی چون کوه می‌خواهد.

در حال حاضر ۳۶ پایگاه جاده ای،۲۲ پایگاه شهری و ۱ پایگاه هوایی در سطح استان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha