۱۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۱۱
کد خبرنگار: 1005
کد خبر: 84140111
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار فارس: اتباع بیگانه، ملزم به رعایت قوانین و مقررات هستند
عکس تزئینی

شیراز- ایرنا- استاندار فارس، با اشاره به فعالیت برخی اتباع بیگانه در خیابان‌ها تحت عنوان کودکان کار گفت: هیچ یک از اتباع خارجی، مجاز به عبور از قوانین و مقررات کشور نیستند و باید قانون را رعایت کنند.

عنایت‌الله رحیمی روز سه‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس در شیراز افزود: باید با اتباع بیگانه‌ای که به هر شکل ممکن قوانین و مقررات را زیرپا می‌گذارند برخورد قانونی شود.
وی، اعتیاد را محصول عملکرد ناقص جامعه در ابعاد اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دانست و ادامه داد: هم حاکمیت و هم مردم باید در قبال افراد گرفتار در دام اعتیاد احساس مسئولیت کنند و برای درمان و مراقبت از آنها بکوشند.
او اظهار داشت: اعتیاد یک بیماری چند وجهی است که علاوه بر قصور خود فرد در گرفتار شدن در دام آن، عوامل و مسیرهای مختلف دیگری هم او را به درد مبتلا می‌کند.
استاندار فارس، هدف از جمع‌آوری معتادان متجاهر و نگهداری آنها در کمپ‌ها را التیام جامعه و ایجاد آرامش برای شهروندان دانست و افزود: از آن جا که اعتیاد محصول عملکرد اجتماعی است و همه ما در بروز آن مقصر هستیم، باید در جهت مقابله جدی با آن و کاهش آلام و دردهایی که از این ناحیه به مردم و جامعه تحمیل می‌شود بکوشیم.
رحیمی، خواستار فراهم کردن شرایط برای مشارکت بیشتر مردم و خیرین در زمینه نگهداری و بازپروری معتادان شد و گفت: باید زمینه اشتغال تعدادی از معتادان را با ارائه آموزش‌های فنی و به کارگیری آنها در برخی کارگاه‌ها همراه با ارائه برخی مشوق‌ها به کارفرمایان فراهم کنیم.
وی گفت: باید ضمن قطع زنجیره ناسالم تامین و مصرف موادمخدر، زمینه را برای فعالیت مولد و مثبت معتادان و دور کردن آنها از محیط‌های پرخطر را فراهم کنیم.
او افزود: تعدادی از مردم و خیرین با اندیشه خیرخواهانه و احساس مسئولیت اجتماعی، اقدام به تهیه اماکنی برای اقامت و نگهداری از کودکان کار کرده‌اند که این اقدام باید مورد حمایت و تقدیر قرار گیرد.

اخبار مرتبط