۱۸ آذر ۱۳۹۹، ۲۲:۲۴
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84140385
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

الحوثی: آمریکا برای رونق کارخانه‌های اسلحه‌سازی خود مردم یمن را کشت

تهران- ایرنا- عضو شورای عالی سیاسی یمن در توییتی نوشت: آمریکا برای اینکه چرخ کارخانه‌های اسلحه‌سازی خود بچرخد، مردم یمن را قتل عام کرد.

به گزارش ایرنا، «محمدعلی الحوثی»  روز سه‌شنبه در حساب کاربری توییتری خود نوشت: آمریکا به منظور تحقق وعده‌های انتخاباتی برای کاهش بیکاری، پرداخت بدهی‌ها در ازای دریافت پول از کشورهای حوزه خلیج (فارس)  و اجرای نقشه‌های اسرائیل، مردم یمن را کشت.

وی در ادامه نوشت: ملتی که روزانه در حملات آمریکایی، سعودی و اماراتی و متحدان آنها کشته می‌شوند و با صدای انفجار بمب‌های آمریکایی، بوی گازها و بقایای قتل عام‌ها بیدار می‌شوند، با به راه انداختن یک کمپین و انتشار کلیپ‌ها و تصاویر کودکان، زنان، سالخوردگان و شهدای غیرنظامی پاسخ خواهند داد تا تأکید کنند که آمریکا منبع نگرانی نیست، بلکه منبع کشتار مردم یمن است.

عربستان همراه با امارات متحده عربی، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد.

کشورهای همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی‌نتیجه بودن آن، بتدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه‌طلبانه و طمع‌ورزی‌های خاص خود در یمن، به حضور نظامی‌اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha