۱۳ حلقه چاه آهکی در بجنورد حفر می‌شود

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ۱۳ حلقه چاه آهکی در شمال شهر بجنورد مرکز استان حفر می‌شود و با بهره‌برداری از آن شهروندان از آب با کیفیت بالا برخوردار می‌شوند.

غلامحسین ساقی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون ۶ حلقه چاه آهکی در شمال شهر بجنورد حفر شده است، البته بهره برداری از این منابع آب ارزشمند، اعتبار زیادی نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: منابع آب آهکی یا کارستی، منابع ارزشمند است که در مناطق مختلف استان وجود دارد و خوشبختانه شرکت آب منطقه ای تاکنون در تخصیص این منابع به آشامیدن، اقدامات خوب انجام داده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: یکی از منابع آب کارستی در شمال استان است که متاسفانه شرکت پتروشیمی، از این منابع در صنعت استفاده می کند.

پتروشیمی خراسان استفاده از پساب را امکان سنجی می کند

ساقی اظهار داشت: شرکت پتروشیمی خراسان در این استان، امکان سنجی برای استفاده از منابع مختلف برای جایگزین کردن با آب دست اول را در دستور کار قرار داده است که البته از نظر ما، بهترین منبع برای جایگزین شدن، استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی اظهار داشت: تاکنون هیچ واحد صنعتی استان جز شرکت پتروشیمی سراغ توقف استفاده از منابع دست اول آب، نیامده است.

وی گفت: در شهر بجنورد سالانه ۶ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده، در شاه جوب رها می شود، این ظرفیت بسیار مهم برای استفاده در صنعت به شمار می رود و امید است شرکت پتروشیمی از آن بهره ببرد.

وی افزود: در سال های گذشته با تخصیص پساب تصفیه شده به پتروشیمی خراسان، نمی توانیم مصرف دیگری برای این منبع آبی تعریف کنیم، این پساب برای صنعت است از این رو اکنون در شاه جوب رها می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: البته توان تولید پساب در بجنورد، ۱۵ میلیون مترمکعب است.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha