۱۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۰۱
کد خبرنگار: 1070
کد خبر: 84141392
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

واعظی درگذشت آیت‌الله یزدی را تسلیت گفت

۱۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۰۱
کد خبر: 84141392
واعظی درگذشت آیت‌الله یزدی را تسلیت گفت

تهران- ایرنا- رییس دفتر رییس جمهوری در پیامی رحلت عالم پارسا، ربانی حضرت آیت الله محمد یزدی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری،  محمود واعظی در پیامی با ابراز تاثر از رحلت عالم پارسا و ربانی حضرت آیت‌الله محمد یزدی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: این روحانی وارسته که از مجاهدان و مبارزان دوران نهضت اسلامی بود، پس از پیروزی انقلاب، در جایگاه‌های مهم سیاسی و فرهنگی، از جمله ریاست مجلس خبرگان، ریاست قوه قضاییه، ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای نگهبان و نمایندگی مجلس شورای اسلامی تمام عمر پربرکت خود را وقف خدمتگزاری به مردم و ترویج ارزش‌ها و معارف اسلامی کرد و کارنامه درخشانی از خود برجا گذاشت.

رییس دفتر رییس جمهوری در پیام خود این مصیبت را به حوزه‌های علمیه، شاگردان و ارادتمندان به ویژه خانواده آن مرحوم تسلیت گفت و از درگاه خداوند بزرگ برای وی رحمت واسعه الهی و همجواری با صالحان و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت کرد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمد یزدی که از چندی پیش به دلیل کهولت سن و بیماری دستگاه گوارشی در بستر بیماری بود، صبح چهارشنبه به دیدار حق شتافت.

آیت الله یزدی یکی از شاگردان برجسته امام خمینی(ره) و آیت الله بروجردی(ره) و از همراهان مبارزات انقلابی امام خمینی(ره) علیه ظلم و فساد و کفر و استکبار بود. از وی تالیفات زیادی در علوم دینی و فقهی به یادگار مانده است.

ریاست سابق قوه قضاییه، عضو سابق شورای نگهبان، نماینده استان قم در مجلس خبرگان رهبری، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه از جمله مسوولیت‌های وی بود.

آیت‌الله یزدی همچنین نماینده استان تهران در دومین، سومین و چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری بود و در چهارمین دوره برای مدت یک سال ریاست این مجلس را برعهده داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha