پیام تسلیت وزیر دادگستری در پی درگذشت آیت‌الله یزدی

تهران - ایرنا - وزیر دادگستری در پیامی درگذشت آیت‌الله محمد یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت دادگستری، در پیام علیرضا آوایی آمده است:‌ رحلت عالم ربانی و مجاهد نستوه حضرت آیت‌الله محمد یزدی موجب تأثر و تألم فراوان شد.
وی افزود: آن مرحوم سابقه ای درخشان در مبارزات علیه رژیم ستم شاهی داشت و در زمره پیشگامان خدمت و یاوران امام و انقلاب بود که عضویت در شورای نگهبان، ریاست قوه قضائیه، عضویت در مجلس خبرگان رهبری، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه از جمله مسئولیت‌های خطیری است که در کارنامه درخشانِ خدمات آن مجاهد فی سبیل الله نمایان است.
آوایی ادامه داد: اینجانب ضایعه درگذشت آن عالمِ مجاهد را به محضر حضرت ولی عصر ارواحنا له الفدا، مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه و شاگران و بیت شریف ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند سبحان برای روح بزرگ آن مجاهد فی سبیل الله علو درجات را مسئلت دارم.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رییس اسبق قوه قضاییه امروز(چهارشنبه) در ۸۹ سالگی دار فانی را وداع گفت.

آیت‌الله یزدی که از چندی پیش به دلیل کهولت سن و بیماری دستگاه گوارشی در بستر بیماری بود.

ریاست سابق قوه قضاییه، عضو سابق شورای نگهبان، نماینده استان قم در مجلس خبرگان رهبری، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه از جمله مسئولیت های ایشان بود. آیت الله یزدی همچنین نماینده استان تهران در دومین، سومین و چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری بود و در چهارمین دوره برای یک سال ریاست این مجلس را برعهده داشت.

آیین تشییع و تدفین پیکر آیت الله یزدی امروز ساعت ۱۶ از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود و بعد از طواف به دور ضریح مطهر حضرت معصومه(س) و اقامه نماز از سوی یکی از مراجع معظم تقلید، در جوار کریمه اهل بیت(س) به خاک سپرده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha