سهم کارمندان بوشهری در طرح اکرام ایتام و محسنین مطلوب نیست

بوشهر-ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر گفت: مشارکت کارمندان در حمایت از فرزندان ایتام و محسنین در قالب طرح "هر کارمند حامی یک یتیم" به نسبت جمعیت استان مطلوب نیست و لازم است دستگاه‌ها این امر را در میان کارکنان و مخاطبان خود ترویج کنند.

حسن ابراهیمی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های اقتصادی استان بوشهر بیان کرد: دستگاه‌های مالی و اقتصادی استان مانند گمرک، بانک‌ها، امور مالیاتی و بیمه‌ها می‌توانند علاوه بر تشویق کارمندان، به ترغیب و جذب مشتریان و مخاطبان خود به مشارکت در این طرح خیر خواهانه نیز اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه پرداختی کارمندان در قالب طرح "هر کارمند حامی یک یتیم" به طور مستقیم به حساب ایتام واریز می‌شود، افزود: هیچگونه تحکمی نمی‌تواند در افزایش این مشارکت کارساز باشد بلکه باید در ادارات فضایی ایجاد شود تا کارمندان به این اقدام راغب شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: طرح اکرام ایتام و محسنین بیش از ۲ دهه است که در بوشهر اجرا می‌شود و در زمان حاضر بیش از ۳۰ هزار نفر در استان در شبکه اکرام ایتام عضو هستند.

احمد لطفی افرود: با این حال جای خالی این طرح در جامعه کارمندان استان بوشهر احساس می‌شود و این گروه کمتر از ۱۰ درصد حامیان ایتام و محسنین را در استان تشکیل می‌دهند.

وی اعلام کرد: در زمان حاضر  نزدیک به ۶ هزار و ۵۷۰ فرزند یتیم و محسنین زیر پوشش کمیته امداد استان بوشهر قرار دارند که از این شمار ۲ هزار و ۱۶۰ نفر یتیم و ۴ هزار و ۴۱۷ نفر دیگر بعنوان فرزند محسنین هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: ۳۰ هزار حامی نیکوکار استان بوشهر در طرح اکرام ایتام و محسنین مشارکت دارند.

لطفی گفت: پیشرفت طرح از آغاز آن در شهریور ماه در سه بخش دستگاه‌های اجرایی، کمیته امداد (مردمی) و فرمانداری‌ها مطلوب بوده است طوریکه امسال در حوزه مردمی سه هزار نیکوکار جذب طرح شده اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) بوشهر گفت: کارکنان اداره کل دارایی و امور اقتصاد دارایی با مشارکت نزدیک به ۹۰ درصدی خود در طرح هر "کارمند حامی یک یتیم"  در میان دستگاه‌های اجرایی  و همچنین کارمندان بانک کشاورزی نیز در میان بانک‌های بوشهر بیشترین آمار مشارکت در این طرح را دارند.

لطفی افزود: با شیوع ویروس کرونا و آسیب دیدن افراد از آن، لزوم حمایت کردن از فرزندان ایتام و محسنین بیشتر شده است طوری که با مجازی شدن آموزش مدارس کمیته امداد از آغاز سال تحصیلی ۳ هزار و ۵۰۰ تبلت و گوشی هوشمند به دانش‌آموزان اعطا کرده است.

وی اظهارکرد: منابعی که سالانه از بخش کمک‌های مردمی در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین به این نیازمندان تعلق می‌گیرد بیش از منابعی است که به صورت مستقیم برای این امر در اختیار کمیته امداد (ره) بوشهر قرار دارد.

لطفی یادآورشد: حامیان نیکوکار در صورت تمایل می‌توانند  از طریق مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد استان و یا نام‌نویسی در سایت‌های اکرام ایتام و محسنین  به آدرس اینترنتی ekram.emdad.ir فرزند معنوی مورد نظر خود را انتخاب و ماهانه کمک‌های نقدی  و غیر نقدی خود را به  آنان پرداخت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha